تیم قلعه نویی شهامت ندارد/ خوب نیست یک نفر بمیرد تا پرسپولیس راه بیفتد!


تیم قلعه نویی شهامت ندارد/ خوب نیست یک نفر بمیرد تا پرسپولیس راه بیفتد!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: حس می کنم پرسپولیس بعد از فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان خیلی با انگیزه تر شده اند و این خوب نیست که حتما یک نفر از بین ما برود و تیم راه بیفتد.

سرویس ورزش مشرق – پرسپولیس با برگزار کردن دیدار عقب افتاده هفته دهم روبروی گل گهر سیرجان و برد ۵ گله روبروی تیمی که پرافتخارترین مربی لیگ برتری را در اختیار دارد قهرمان نیم فصل شد. تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است بار دیگر به صدر برگشت تا زنگ خطر را برای دیگر رقبای لیگ برتری اش به صدا درآورده و خود را برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی گرم کند.

مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار تیم های پرسپولیس مقابل گل گهر حرف زد و این برد پرگل را به همه هواداران تبریک گفت.

*متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* پرسپولیس در روز آخر نیم فصل اول چه توفانی براه انداخت؟

- از دقایق ابتدایی بازی مشخص بود گل گهر برای کسب سه امتیاز به زمین آمده و بازیکنانش مصمم بودند که این دیدار را با برد تمام کنند. برای همین هم مالکیت توپ را برداشته بودند و فشار هم آوردند ولی پرسپولیسی ها با اینکه مالکیت توپ را به حریف می دادند ولی روی ضدحملات خیلی زهردار ظاهر می شدند.

* کدام بازیکن پرسپولیس از بقیه بهتر بود؟

- همه تیم خوب بودند. کلا پرسپولیس یک تیم به معنای واقعی است. ولی من ۴، ۵ هفته پیش بود که به یحیی گفتم از امید عالیشاه بیشتر استفاده کند و حالا که امید از ابتدا در ترکیب حضور پیدا می کند می بینیم که چقدر بیشتر برای تیمش انرژی می گذارد تا خودش را اثبات کند. البته نمی گویم فقط او بازی می کند و از درون دروازه تا نوک حمله همه مصمم بودند قهرمانی نیم فصل را با برد جشن بگیرند.

* نوراللهی هم خوب راه افتاده است؟

- بله! دقیقا بعد از دربی که آن همه موقعیت را خراب کرد و داد همه را درآورد هفته به هفته درخشید و در بازی با گل گهر هم یک گل زد و یک گل را هم خرید که می توانست نتیجه را معکوس کند.

* کدام توپ؟

- وقتی احمد زنده روح کرنر را به تیر زد در برگشت احمد یک توپ را از روی خط درآورد و ممکن بود با آن گل ورق بازی برگردد که البته پرسپولیس چند دقیقه بعد گل را زد و بازی را به سود خودش برگرداند.

* گل گهر را چطور دیدید؟

- این تیم با این همه هزینه ای که برای این فصل کرده بازی خوبی ارائه نمی دهد. آنها در زمین بازی مانند کره و ژاپن بودند ولی تا پشت ۱۸ قدم. چون درون ۱۸ قدم هیچ طرح و برنامه ای برای رسیدن به گل نداشتند که البته در این باره نباید از توانایی خط دفاعی پرسپولیس غافل شد.

* ایراد کارشان کجاست؟

- تیم امیر قلعه نویی شهامت لازم را ندارد. از طرفی هم باید یک نکته را به قلعه نویی بگویم و آن این است که یک تیم نباید اینقدر به یک بازیکن وابسته باشد. او باید ترتیبی بدهد که وقتی منشا نیست تیمش به این روز نیافتد.

* در کل بازی چطور بود؟

- بازی در نیمه اول چنگی به دل نمی زد ولی در نیمه مربیان مشخص شد که یحیی دقت بیشتری داشت. از ۵ گل پرسپولیس ۴ گل از جناح راست زده شد که در نیمه دوم بودند. یعنی یحیی به درستی در نیمه اول متوجه ضعف گل گهر در جناح راست شده بود و با فشاری که از آن جناح وارد کرد به گل دوم تا پنجم دست پیدا کرد.

* قهرمانی نیم فصل چقدر برای پرسپولیس اهمیت دارد؟

- به لحاظ فوتبالی هیچ اهمیتی ندارد چون جامی به قهرمان نیم فصل نمی دهند ولی باید بدانیم که کار تمام نشده است و ما تازه کارمان را شروع کرده ایم و در دور برگشت ۱۵ بازی حساس در پیش است.

* پرسپولیس با اینکه در هفته های گذشته اقتصادی برنده می شد با این برد نشان داد گل زدن را هم خوب بلد است؟

- نکته مهم در این باره این است که این نتایج اخیر مرا به یاد اتفاقات پس از مرگ هادی نوروزی انداخت. امیدوارم همه پیشکسوتان پرسپولیس عمر ۱۲۰ ساله داشته باشند ولی من حس می کنم پرسپولیس بعد از فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان خیلی با انگیزه تر شده اند و این خوب نیست که حتما یک نفر از بین ما برود و تیم راه بیافتد. پرسپولیس باید از ابتدای لیگ با صلابت بازی کند نه اینکه به خاطر فوت X و Y تیم راه بیافتد و در نهایت قهرمان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت