مهربانی با پرندگان در روزهای برفی را فراموش نکنیم


مهربانی با پرندگان در روزهای برفی را فراموش نکنیم

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های رزن و درگزین استان همدان گفت: زمستان زمان بسیار خوبی برای غذا دادن به پرندگان و لذت بردن از این کار است بنابراین از شهروندان انتظار می‌رود در این فصل تغذیه پرندگان را تا رسیدن فصل بهار فراموش نکنند.

«رضا گوهری رفعت» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ‎روزهای سرد و برفی زمستان موجب شده تا بسیاری از پرندگان، عادت غذایی خوردن کرم و حشره را کنار بگذارند و از ته مانده سفره مردم به عنوان مکمل‎ های غذایی استفاده کنند تا بتوانند روزهای برفی زمستان را به سلامت سپری کنند.

وی اضافه کرد: فصل زمستان به علت اینکه مواد غذایی پرندگان(میوه ‎های درختی) مصرف شده و یا زیر برف پنهان است و بیشتر حشرات نیز مرده یا خفته ‎اند، زمان سخت و دشواری برای ادامه حیات پرندگان محسوب می‌شود.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست رزن، از عموم شهروندان و دوستداران طبیعت خواست با توجه به توصیه های محیط زیست زمینه بقای پرندگان در فصل زمستان را فراهم کنند.

گوهری رفعت، درباره نحوه تغذیه پرندگان در زمستان گفت: شهروندان برای پرندگان دانه های مغذی با کالری بالا مانند گندم و ارزن در نظر گرفته و آن را در مکانی نزدیک بوته یا درختان قرار دهند.

وی افزود: مکانی که غذای پرنده قرار می گیرد باید به دور از جریان باد و دارای سرپناه باشد تا در دسترس دیگر جانوران شکارچی به خصوص گربه ها نباشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن و درگزین با بیان اینکه گنجشک، کبوتر و یاکریم عمده پرندگانی هستند که از ته مانده غذا یا دانه های پاشیده شده روی زمین استفاده می کنند، اظهار داشت: این قبیل پرندگان خون‎گرم هستند و با تغییر دمای هوا، درجه حرارت بدن خود را حفظ می‎ کنند اما برای حفظ این دما باید غذای کافی بخورند.

گوهری رفعت ادامه داد: همچنین با قرار دادن ظرفی می توان منبع آبی مورد نیاز پرندگان را تأمین کرد هرچند باید با سر زدن به ظرف آب از یخ زدن آن جلوگیری کرد.

وی افزود: حتی می توان با قرار دادن سنگی در کنار جوی آب جاری و فاصله گذاری مناسب، پرندگان را در پیدا کردن آب کمک کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان