همدانی‌ها امسال بیش از 30 هزار واحد خون اهداء کردند


همدانی‌ها امسال بیش از 30 هزار واحد خون اهداء کردند

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، 30 هزار و 752 واحد خون از سراسر استان دریافت کردیم.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستیم اعتماد اهداکنندگان را جذب کنیم و علاوه بر تأمین نیاز صددرصدی استان، ۵۰۰۰ واحد خون به استان‌های تهران، گیلان، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آبان‌ماه، ۳۰ هزار و ۷۵۲ واحد خون دریافت کردیم، یادآور شد: ۶۰ درصد افرادی که در استان خون اهداء می‌کنند، اهداکنندگان مستمر هستند؛ اهداکنندگان مستمر افرادی هستند که فاصله اهدای خون آنها بیش از ۱۲ ماه نباشد.

محمدی با بیان اینکه در اسفندماه نیاز به خون بیشتر است، توضیح داد: بسیاری از جراحی‌های غیراورژانسی به علت شیوع کروناویروس به تعویق افتاده بود که در این ماه به ویژه در شهر تهران انجام می‌شود بنابراین وظیفه داریم خون‌گیری را بیشتر کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان ادامه داد: در سه روز ابتدایی فروردین‌ماه هم به صورت معمول با کمبود اهداکنندگان مواجه می‌شویم بنابراین تصمیم داریم با برنامه‌ریزی درست، فرآورده‌هایی که امکان ذخیره سازی دارد را برای آن زمان ذخیره کنیم تا مشکلی نداشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا تیم‌های سیار دریافت خون در شهرستان‌ها را نداشتیم اما بسیاری از اهداکنندگان به حق، انتظار دارند تیم‌های ما در شهر آنها حضور داشته باشند بنابراین تصمیم داریم در سال آینده با فروکش ویروس حضور پررنگی در شهرستان‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...