افزایش نرخ فریم بازی‌های قدیمی ایکس باکس با قابلیت FPS Boost


افزایش نرخ فریم بازی‌های قدیمی ایکس باکس با قابلیت FPS Boost

قابلیت FPS Boost به بازی‌های قابل ‌دسترس از طریق Backward Compatibility روی کنسول‌های جدید ایکس باکس، اجازه می‌دهد با فریم ریت بالاتری اجرا شوند.

مایکروسافت طی سال‌های اخیر با بازنگری جدی روی سیاست‌های خود، توانسته است تأثیر مثبتی روی افزایش تعداد مخاطبان کنسول‌های خانگی سری ایکس باکس بگذارد. یکی از این سیاست‌ها امکان اجرای بازی‌های کنسول‌های نسل قبلی روی کنسول فعلی است که از ایکس باکس وان شروع شد و در کنسول‌های سری ایکس و سری اس نیز قابل ‌دسترس است.

مایکروسافت تنها به امکان اجرای بازی‌های قدیمی روی کنسول‌های جدید اکتفا نکرده است و قصد دارد سطح کیفیت و اجرای بازی‌ نیز افزایش قابل ‌توجهی داشته باشد. ردموندی‌ها اخیراً وعده داده بودند که اخبار هیجان‌انگیزی در این ‌رابطه برای طرفداران ارائه خواهند داد و به نظر می‌رسد زمان انتشار اخبار هیجان‌انگیز مایکروسافت فرارسیده است.

مایکروسافت از طریق صفحه اخبار وبسایت رسمی ایکس باکس، برنامهٔ ویژه FPS Boost را برای بازی‌های بکوارد کامپتیبل ایکس باکس سری ایکس و اس معرفی کرده است. GamingBolt گزارش می‌دهد که FPS Boost برای افزایش نرخ فریم تصاویر یک سری بازی‌های مشخص از نسل‌های گذشته پلتفرم ایکس باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برخی از این موارد، نرخ فریم تصاویر بازی‌ها، دو یا حتی چهار برابر شده است. FPS Boost از امروز برای تمامی دارندگان کنسول‌ جدید مایکروسافت در دسترس قرار دارد و در ابتدا از پنج بازی پشتیبانی می‌کند. Watch Dogs 2،اFar Cry 4،اSniper Elite 4،اUFC 4 و New Super Lucky’s Tale بازی‌هایی هستند که در اولین بستهٔ پشتیبانی FPS Boost ارائه می‌شوند.

افزایش نرخ فریم بازی‌های قدیمی ایکس باکس با قابلیت FPS Boost

پاول انگ، مدیر ارشد برنامه‌ریزی ایکس باکس، در این باره می‌نویسد: «ما اولین بازی‌های تحت پشتیبانی این برنامه را نه فقط به دلیل محبوبیت بالای آن‌ها بین مخاطبان، بلکه برای نمایش عملکرد مختلف FPS Boost روی بهبود تجربه کاربری بازی‌های متفاوت انتخاب کردیم.»

در میان این بازی‌ها، New Super Lucky’s Tale بیشترین ارتقاء را در نرخ فریم تصاویر تجربه کرده است و حالا در 120FPS اجرا می‌شود. این در حالی است که UFC 4 که به طور ویژه ایکس باکس سری اس را کنسول هدف خود قرار داده، با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه قابل اجرا است. دیجیتال فاندری گزارش داده که Far Cry 4،اWatch Dogs 2 و Sniper Elite 4 با نرخ فریم 60FPS اجرا می‌شوند.

ارتقاء این بازی‌ها شامل نسخه ارائه‌شده در سرویس ایکس باکس گیم پس نیز می‌شود. از بین این پنج بازی، New Super Lucky’s Tale و Sniper Elite 4 در سرویس گیم پس قابل دسترسی هستند.

قرار است در آینده بازی‌های بیشتری از قابلیت FPS Boost برخوردار شوند؛ ضمن اینکه مایکروسافت در آپدیت‌های بعدی خود یک سری تنظیمات جانبی و آیکون‌های بیشتر را به منوی بازی‌ها اضافه خواهد کرد؛ مثلاً یکی از آن‌ها، امکان فعال یا غیر فعال‌ کردن هر دو ویژگی FPS Boost و Auto HDR را از منوی ایکس باکس فراهم می‌کند.

نظر شما درباره قابلیت جدید کنسول‌های جدید ایکس باکس چیست؟ جدیدترین اخبار بازی‌های ویدئویی، فیلم و سینما را از زومجی دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)