سه پروژه در بیمارستان بافق افتتاح شد


سه پروژه در بیمارستان بافق افتتاح شد

یزد - ایرنا - سه پروژه با سرمایه گذاری 3.6 میلیارد تومان روزشنبه در مراسمی با حضور نماینده حوزه انتخابیه مهریز و تعدادی از مسوولان محلی در بیمارستان ولیعصر (عج ) شهرستان بافق به بهره برداری رسید.

نماینده شهرستان های بافق، ابرکوه ، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این پروژه ها را شامل دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری، راه اندازی سومین اتاق عمل ارتوپدی و بهسازی آزمایشگاه ذکر کرد.

محمدرضا صباغیان بافقی هزینه آماده سازی هر پروژه را به ترتیب ۲.۲ و ۱.۲ میلیارد تومان و بهسازی آزمایشگاه را هم ۲ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این هزینه‌ها از محل منابع شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در چارچوب انجام وظایف اجتماعی و همچنین اعتبار دولتی تامین و پرداخت شد.

وی همچنین از پیشرفت ۸۷ درصد عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق خبر داد و بیان کرد: این پروژه برای تکمیل به ۳۵ میلیارد تومان نیاز داشت که با پیگیری های لازم، ساختمان و تجهیزات آن در ماه فروردین سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود .

این نماینده مجلس، به دیدار چندی قبل خود با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: با دستور کتبی دکتر نمکی به مسوولان مربوطه و نظر مساعد آنها، مشکل کمبود اعتبار برای تکمیل و خرید تجهیزات این واحد بهداشتی و درمانی رفع شد.

وی با بیان اینکه تهیه دستگاه «ام. آر. آی» با خرید سایر تجهیزات همراه است، گفت: باید ابتدا مجوز مرکز تصویربرداری اخذ شود که این امر در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و در مراحل پایانی است.

به گفته صباغیان با خرید و راه اندازی دستگاه یادشده و راه اندازی آن در این بیمارستان تازه ساز، نیاز مراجعه مردم منطقه به یزد مرکز این استان تا حدود زیادی رفع می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اسلامی خاطرنشان کرد: با راه اندازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق، این شهر به قطب گردشگر سلامت تبدیل می‌شود ضمن اینکه هم اینک بیمارستان کنونی پذیرای بیمارانی از شهرستان بهاباد، کوهبنان کرمان و منطقه نوق رفسنجان است.

جمعیت شهرستان بافق و مناطق یادشده، افزون بر ۱۰۰ هزار نفر است.

کار ساخت بیمارستان یادشده در سال ۱۳۹۴ با پیگیری فرماندار وقت، در سایت بیمارستان کنونی آغاز شد و ظرف مدت سه ماه و نیم اسکلت بتنی چهار طبقه با زیربنای ۱۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع انجام اما بعدها به دلیل کمبود یا بعضا نبود بودجه کافی پیشرفت طرح با کندی روبرو شد.

بیمارستان فعلی بافق که سال ۱۳۶۹ خورشیدی با ۱۲ تخت بستری راه اندازی شد، بخش‌های مختلف جراحی، بستری، اطفال، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه ، آی.سی. یو، اورژانس و سی. سی. یو دارد و از وجود بیشتر تخصص‌های حوزه پزشکی و درمانی به صورت تمام وقت و پاره وقت برخوردار است اما ظرفیت تخت‌ها برای بستری بیماران، کافی نیست ضمن اینکه به خاطر کمبود ظرفیت تخت و امکانات مرتبط، از وجود برخی تخصص‌های تمام وقت و انجام بعضی اعمال جراحی مشکلاتی دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزارنفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان