ذخیره سدهای لرستان 9 درصد کاهش یافت


ذخیره سدهای لرستان 9 درصد کاهش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: 48 درصد حجم مخزن سدهای این استان پر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است.

احمد گودرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حجم کل مخازن سدهای لرستان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب است که حجم آب ذخیره شده سال گذشته در این زمان ۱۱۰.۴۸ میلیون مترمکعب بود و اکنون به ۱۰۰.۷۵ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی با اشاره به ذخیره فعلی برخی سدهای استان گفت: حجم مخزن سد مروک دورود ۱۰۵.۵۸ میلیون مترمکعب می باشد که ۳۷.۴۸ میلیون مترمکعب معادل ۳۵ درصد مخزن آن پر شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

وی افزود: همچنین مخزن سد ایوشان ۵۱.۷ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد و اکنون ۲۳.۹۷ میلیون مترمکعب آن پر شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴درصد کاهش داشته است.

گودرزی اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره آب سد خان آباد الیگودرز ۱۴ میلیون مترمکعب و ۳۵ درصد کمتر از سال گذشته است اما ۳۰.۵۸ میلیون مترمکعب از حجم مخزن ۳۳ میلیون مترمکعبی سد حوضیان الیگودرز پر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ درصد مخزن ۳.۵۵ میلیون مترمکعبی سد هاله کوهدشت پر است ادامه داد: همچنین مخزن سد کزنار هشت دهم میلیون مترمکعب ظرفیت دارد و اکنون ۲۷ صدم میلیون مترمکعب آن پر شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۴ درصد کاهش نشان می دهد.

۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است.

سدهای رودبار، بختیاری، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود الیگودرز، آبسرده و شهید بروجردی شهرستان بروجرد، کمندان ازنا، مروک دورود، تاج امیر نورآباد، مخمکوه و زیبامحمد خرم آباد و تنگ معشوره از جمله طرح های در دست ساخت لرستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد