عربستان| سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد دلار در صنایع نظامی طی دهه آینده


عربستان| سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد دلار در صنایع نظامی طی دهه آینده

رئیس اداره کل صنایع نظامی عربستان اعلام کرد که این کشور طی دهه آینده بیش از 20 میلیارد دلار در صنعت نظامی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم «احمد بن عبدالعزیز العوهلی» رئیس اداره کل صنایع نظامی در عربستان سعودی امروز شنبه اعلام کرد که عربستان طی یک دهه آینده بیش از 20 میلیارد دلار در صنعت نظامی خود سرمایه گذاری خواهد کرد که این سرمایه‌گذاری در چارچوب بخشی از برنامه های بلند پروازانه برای تقویت هزینه های نظامی داخلی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش عربستان در صدد تولید و ساخت بیشتر سلاح ها و سامانه های نظامی در داخل بوده و قصد دارد 50 درصد بودجه نظامی خود را تا سال 2030 به این بخش اختصاص دهد.

در همین زمینه رئیس اداره کل صنایع نظامی در کنفرانس دفاعی در ابوظبی اظهار داشت که دولت عربستان طرحی برای سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد دلار در صنایع نظامی عربستان سعودی طی دهه آینده و همچنین 10 میلیارد دلار در زمینه پژوهش و توسعه نظامی در نظر گرفته است.

وی همچنین گفت که عربستان قصد دارد هزینه پژوهش ها و توسعه نظامی خود را از 2 درصد به حدود 4 درصد از هزینه های تسلیحاتی تا سال 2030 افزایش دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!