خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در اردبیل 40 درصد افزایش یافت


خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در اردبیل 40 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: خرید اینترنتی بلیط مسافرت با اتوبوس در این استان 40 درصد افزایش داشته است.

کلیم‌الله وثوقی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور غیرحضوری و اینترنتی بلیط اتوبوس‌های مسافربری در استان اردبیل از خردادماه سال جاری افزود: تحقق این امر علاوه بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه، باعث تامین سلامتی بیشتر مسافران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل، ارتقای سطح خدمات، حذف دلالان و راحتی و آسایش مردم می شود.

وی با بیان اینکه خرید اینترنتی بلیط مسافرت با اتوبوس در ماههای اخیر در استان ۴۰ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافر به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا متصل شدند و برای بیماران مبتلا به کرونا بلیت صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مهم سازمان راهداری تغییر کاربری پایانه‌های مسافری به محلی فقط برای سوار و پیاده شدن مسافران می‌باشد، بیان کرد: برای تشویق مردم به خرید اینترنتی بلیط، شرکت های مسافربری به مسافران ۲۵ درصد تخفیف می دهد.

او با بیان اینکه مسافران می‌توانند برای تهیه و خرید بلیط به سامانه‌های فروش اینترنتی مراجعه کرده و یا از دفاتر فروش بلیط در سطح شهر خرید خود را انجام دهند، اضافه کرد: مسافران باید قبل از خرید بلیط زمان حرکت اتوبوس، نوع وسیله نقلیه، بهای بلیط و محل صندلی خود را بطور کامل بررسی کرده و با تصمیم‌گیری آگاهانه نسبت به خرید اینترنتی بلیط اقدام کنند.

وی از نظارت کامل برعملکرد سامانه‌های فروش بلیط خبر داد و افزود: مسافران در صورت انصراف از سفر برای لغو بلیط خریداری شده می‌توانند طبق مقررات مربوط در سامانه نسبت به استرداد بلیط خود اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات عید نوروز و افزایش تعداد مسافرت ها اداره کل راهداری طبق نظر و تصمیم ستاد ملی کرونا عمل خواهد کرد و برای اجرای هر تصمیمی آمادگی کامل دارد.

وثوقی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجرا است.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل افزود: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان کاملا عادی و روان است..

وی از فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری و هفت پایانه مسافربری در استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافر به مردم خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم ، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

وی هوشمندسازی جاده‌ای استان را از اولویت‌های اداره کل راهداری برشمرد و اضافه کرد: ۶۸ سامانه تردد شمار، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی