افزون‌بر 6٠ تن ماهی در ایرانشهر برداشت شد


افزون‌بر 6٠ تن ماهی در ایرانشهر برداشت شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر 60 تن ماهی گرمابی از ابتدای سالجاری تاکنون از استخرهای پرورش ماهی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

عزیز صمیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ٨٠ استخر پرورش ماهی شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور فعال است اظهارداشت: این منطقه به عنوان ماهیان گرمابی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

وی با بیان اینکه انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال ایرانشهر پرورش داده می‌شود افزود: ماهی‌های تولید شده در این شهرستان علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

رییس شیلات ایرانشهر گفت: تمامی استخرها در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده به طوریکه از آب آنها علاوه‌بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش‌از ١۵٠ نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر و بمپور اشتغال دارند اظهارداشت: ماهی‌های رها شده در استخرهای پرورش ماهی به صورت رایگان از طریق اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان(آب‌های داخلی) در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

صمیمی دوره پرورش ماهی را در ایرانشهر هشت تا ١٠ماه ذکر کرد و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و ساخت استخرهای دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را در این شهرستان به طور چشمگیری افزایش داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس