کتابی درباره حضرت فاطمه(س) و زینب(س) برنده جایزه جهانی کتاب سال شد


کتابی درباره حضرت فاطمه(س) و زینب(س) برنده جایزه جهانی کتاب سال شد

حجت الاسلام مهدوی راد با بیان اینکه 1800 عنوان پژوهشی در حوزه مطالعات ایران اسلامی در بیست و هشتمین جایزه جهانی کتاب سال بررسی شد، گفت: پنج کتاب از کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی، روسیه، چین و فرانسه برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد» امروز شنبه دوم اسفند در آیین اختتامیه سی و هشتمین جایزه کتاب و بیست و هشتمین جایزه جهانی کتاب سال که در محل ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: کار ارزیابی و بررسی آثار مانند سال های گذشته صورت گرفت. در سه سال اخیر اهالی قلم و تولیدکنندگان کتاب می دانند که ما از طریق فراخوان کتاب را برای جایزه کتاب سال به دست می آوردیم و البته خودمان نیز بررسی می کردیم. یکی از بهترین راه هایی که در دو سال گذشته انتخاب کردیم، این بود که به انبوهی از عالمان که در سال های قبل جایزه کتاب سال را داوری می کردند، پیام می دادیم و از آنها می خواستیم که اگر کتابی را شایسته ورود به چرخه داوری می دانند به ما معرفی کنند.

دبیر علمی سی و هشتمین جایزه کتاب سال با بیان اینکه بررسی ها در مرحله اول در گروه های 74 گانه صورت گرفت، عنوان کرد: در مرحله بعدی هر کتاب زیر نظر سه نفر بررسی می شد. اگر امتیاز 90 تا 100 کسب می کرد، برگزیده و اگر امتیاز 80 تا 90 را می گرفت، تقدیری محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه 49 هزار عنوان کتاب را در این دوره از جایزه کتاب سال بررسی کردیم، اظهار داشت: در غربال اولیه کتاب ها ارزیابی شد. 247 عنوان کتاب به مرحله دوم راه پیدا کرد که در این میان آثار برگزیده 12 عنوان و 50 تا هم تقدیری ها هستند.

حجت الاسلام مهدوی راد خاطرنشان کرد: 1800 عنوان پژوهشی در حوزه مطالعات ایران اسلامی در بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال بررسی شد، 20 عنوان به مرحله نهایی راه پیدا کرد و پنج عنوان کتاب برگزیده شد. برگزیدگان از کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی، روسیه، چین و فرانسه هستند. پدر کریستوفر چهره برجسته که کتابی در مورد حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) نوشته است، برگزیده شد. این نویسنده و محقق کتابی نیز در مورد امام حسین (ع) در دست ناشر دارد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403