بازار آبادان عامل اصلی شیوع کرونا در خرمشهر است


بازار آبادان عامل اصلی شیوع کرونا در خرمشهر است

آبادان - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت خرمشهر بازار آبادان را عامل اصلی شیوع کرونا در خرمشهر عنوان کرد و گفت: تعطیلی بازارهای خرمشهر با توجه به تشدید نظارت‌های کرونایی باعث شده تا شهروندان برای خرید و گردش راهی آبادان شوند و این امر به یک چالش جدی در مقابله با کرونا تبدیل شده‌است.

ضیاء عبیداوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رغم اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت ستاد کرونا و تعطیلی پاساژها و مجتمع های تجاری خرمشهر به دلیل فعالیت بازارهای آبادان شهروندان خرمشهری برای خرید راهی آبادان می شوند لذا اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان خرمشهر برای جلوگیری از شیوع این بیماری تاکنون جوابگو نبوده است.

وی با بیان اینکه با فعالیت بازارهای آبادان ، اعمال محدودیت‌های کرونایی در خرمشهر تاثیر چندانی نخواهد داشت ،نظارت بر سیستم حمل و نقل شهری را خواستار شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲ شهر آبادان و خرمشهر به فاصله کم در مجاورت هم قرار دارند لذا تردد شهروندان بین این ۲ شهرستان شیوع کرونا را افزایش می‌دهد و باید مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در ادامه اظهار داشت:طبق بررسی انجام شده ۴۴ درصد ابتلای شهروندان خرمشهری به کرونا ناشی از شرکت در مراسم عزا و شادی و نیز دورهمی و مهمانی خانوادگی است.

وی به اجرای طرح شهید سلیمانی در خرمشهر در سه بخش رهگیری، مراقبت در منزل و نظارت بر افراد پرخطر اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر هفت کارگروه نظارتی طرح شهید سلیمانی در خرمشهر فعال هستند و از بیماران مبتلا به کووید۱۹ و اطرافیان آنها نمونه‌گیری می کنند.

عبیداوی تصریح کرد: در این مرحله اطلاعات بیماران مبتلا به کووید۱۹ به صورت روزانه به گروه‌های مراقبتی ارایه و وضعیت این بیماران در هر محله با مراجعه به منزل بیمار ضمن ارایه آموزش‌های لازم و غربالگری خانواده بررسی می‌شود و در صورت داشتن افراد پرخطر بیماران تحت قرنطینه معکوس قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۹۵۰ بسته حمایتی به ارزش هر بسته چهار میلیون ریال از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق کم برخوردار خرمشهر توزیع شده است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در بخش دیگری به فعالیت کمیته نظارت بر اصناف و ادارات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت گروه نظارت بر اصناف، بانک‌ها، ادارات در حال انجام است و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در خرمشهر تعطیل می باشند.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!