تمرکز دولت روی ارائه خدمات به روستاییان بوده است


تمرکز دولت روی ارائه خدمات به روستاییان بوده است

سنندج - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید در طول فعالیت خود، در بخش‌های مختلف گازرسانی، آبرسانی، راه روستایی و بهداشت و درمان روی روستاها تمرکز کرد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و آعاز عملیان گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی کردستان در روستای "هانیس" سنندج اظهار داشت: روستاها کانون تولید بوده و بزرگترین نشانه آرمان خواهی، تحقق عدالت و توجه به مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه روستاییان غذای مورد نیاز ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور را برعهده دارند، افزود: روستاییان نه تنها تامین مواد غذایی کشور را برعهده دارند بلکه بخشی از محصولات تولیدی را صادر می‌کنند و نقش آنان بسیار مهم و حیاتی است.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: مردم باید قدردان روستاییان، عشایر و تولیدکنندگان باشند، چرا که این اقشار در سخت‌ترین شرایط برای توسعه کشور تلاش می‌کنند.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از کارهایی که آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران شروع کرد، همین بخش صنایع و تولیدات غدایی بود، افزود: با این وجود از سال ۱۳۹۴ و با همت کشاورزان کشور و از جمله کردستان، در زمینه واردات گندم بی نیاز شدیم.

وی تاکید کرد: تلاش ما این بوده که روستاییان در اقصی نقاط کشور زندگی خوبی داشته باشند و حتی در زمان وقوع سیل و بروز خشکسالی، دولت در خدمات رسانی به روستاییان کوتاهی نکرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه مردم از نابرابری و تبعیض رنج می‌برند و با برقراری عدالت خوشحال می‌شوند، اظهار داشت: دهیاران و شوراها باید به عنوان مسوول در مناطق روستایی احساس مسوولیت بیشتری کنند.

جهانگیری افزود: دولت در روزهای گذشته لایحه را مصوب و به مجلس شورای اسلامی فرستاد، تا براساس آن جایگاه دهیاران در روستاها تثبیت و دهیاران به عنوان مسوول روستا شناخته شوند.
وی خواستار رفع مشکلات روستای "هانیس" به ویژه در حوزه ارتباطات و پوشش اینترنت شد و گفت: از مردم انتطار داریم با مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، دشمن را بار دیگر ناامید کنند.

معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه به کردستان، با حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح می‌کند و عملیات اجرایی چند طرح نیز با حضور وی شروع می‌شود.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

جهانگیری همچنین با حضور در روستای "هانیس" سنندج، ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی را به بهره‌برداری می‌رساند، سپس در نشستی با نخبگان اقتصادی استان شرکت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها