تصاویر| ساحل شگفت‌انگیز بنود در عسلویه


شاید باور اینکه در عسلویه که همواره از نفت و گاز و صنعت و آلودگی‌های فراوان آن زیاد شنیده‌ایم، زیبایی‌ها و مناطق بکر و پاکی نیز وجود دارد، دشوار باشد امّا در حدود 40 کیلومتری شهر صنعتی عسلویه، ساحل زیبای بنود با جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود جلوه‌گری می‌کند.

آفتاب‌‌نیوز :

روستای «بنود» در جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر از بکرترین مناطق ایران است که نقطه عطف آن هم به ساحل متفاوت، زیبا، آرام و صخره‌ای؛ غارهایی با دهانه‌ رو به دریا و ساحل، و فاصله کم با دریا برمی‌گردد.

ساحل «بنود» یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم معروف محمّد رسول‌الله (ص) بوده که هنوز هم بقایای آن شامل خانه‌های زیبای گلی و سازه‌های این فیلم تاریخی در آن وجود دارد و در فصول‌ پاییز، زمستان و اوایل بهار ساحل زیبای بنود میزبان گردشگرانی می‌شود که از داخل و یا خارج از کشور برای تماشای جذابیت‌ها و دیدن طلوع و غروب آن به این منطقه سفر می‌کنند.

گردشگران و مسافران باید در زمان حضور در این منطقه مراقب حفظ طبیعت بکر منطقه و ساحل زیبای آن باشند چرا که ساحل «بنود» در منطقه حفاظت شده نای‌بند، محل تخم‌گذاری و زیستگاه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است که فصل تخم‌گذاری این لاک‌پشت‌ها در سواحل حفاظت شده استان بوشهر هر ساله در فصل بهار آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...