ابلاغ 121 میلیارد ریال تسهیلات روستایی برای خراسان جنوبی


ابلاغ 121 میلیارد ریال تسهیلات روستایی برای خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: 121 میلیارد ریال تسهیلات روستایی از محل تبصره 16 قانون بودجه ٩٩ برای پرداخت به متقاضیان به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

محمد فرهادی، امروز شنبه دوم اسفند در نشست بررسی وضعیت عملکرد بانک‌های عامل استان افزود: این اعتبار از محل جزء "چهار" بند "و" تبصره "۱۶" قانون بودجه ٩٩ اختصاص یافته و براساس جمعیت، نرخ بیکاری و ضریب محرومیت بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: اشتغالزاایی برای جوانان و کارجویان در راستای حل معضل بیکاری در مناطق روستایی، کمک به ماندگاری جمعیت در روستاها با ایجاد زمینه‌های درآمدزایی برای مردم، کاهش مهاجرت به شهرها و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی از اهداف پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان مناطق روستایی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: پنج بانک عامل صادرات، رفاه کارگران، کشاورزی، ملت و ملی برای پرداخت این تسهیلات در استان انتخاب شدند.

وی از تسهیلات ویژه اقشار خاص خبر داد و افزود: از محل سهمیه متمرکز معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مبلغ ۹.۵ میلیارد ریال ویژه قالیبافان، ایتام سادات، بانوان روستایی سرپرست خانوار و بسیج سازندگی در نظر گرفته شد که متقاضیان دریافت این تسهیلات پس از شناسایی توسط نهادهای ذیربط، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

فرهادی اظهار کرد: در مجموع در کل استان خراسان جنوبی هزار و ۲۹۰ نفر برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با اعتباری به میزان ۱۰۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی گفت: بانک‌های عامل متعهد شده‌اند تا پایان اسفند امسال به تمامی پرونده‌های معرفی‌شده رسیدگی و تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: این تسهیلات در قالب رفع نیازهای ضروری، خرید لوازم ‌خانگی، ایجاد انشعابات آب، برق و گاز، اشتغال‌زایی و کمک معیشتی به ساکنان روستا پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی