امتناع «بی بی سی» برای عذرخواهی از رئیس شورای مسلمانان انگلیس


امتناع «بی بی سی» برای عذرخواهی از رئیس شورای مسلمانان انگلیس

«بی بی سی» برای رخواهی از رئیس شورای مسلمانان انگلیس به دلیل رفتار نژادپرستانه مجری یکی از برنامه های رادیویی اش امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، پس از اتهام «زارا محمد» رئیس شورای شورای مسلمانان انگلیس (MCB) به برخورد نژادپرستانه یک برنامه رادیویی در بنگاه خبر پراکنی بریتانیا «بی بی سی»، این بنگاه خبر پراکنی با انتشار بیانیه ای به دفاع از خود پرداخت.

در این بیانیه آمده است: اگرچه ما می دانیم که مردم در برخی از اوقات واکنش های متفاوتی در قبال مصاحبه ها و گفتگوهای ما نشان می دهند، اما ما معتقدیم که یک پروژ برای برنامه ها وجود دارد که به دنبال روش کردن برخی از مسایل مسلمانان در انگلیس است.

مسئولان برنامه «ساعت زنان» که از رادیو 4 بی بی سی پخش شد، اعلام کردند: ما مسایل و نگرانی ها مطرح شده در نامه های سرگشاده را بررسی می کنیم.

این بیانیه با اشاره به نامه سرگشاده شورای مسلمانان انگلیس که بیش از 100 شخصیت آن را امضا کردند، اعلام کرد: ما متعهد می شویم که به زودی این مسئله را بررسی کنیم و تعامل خود با مسایل مربوط به زنان مسلمان تعمیق دهیم. همچنین تنوع در برنامه ساعت زنان را به عنوان بخشی از برنامه های بی بی سی را بررسی کنیم.

زارا ماه گذشته به عنوان نخستین زن و جوان ترین فرد به ریاست شورای مسلمانان انگلیس منصوب شد. این رویداد مورد توجه بیشتر مردم انگلیس قرار گرفت.

بی بی سی چند روز پیش نامه شکایت آمیزی را از سوی شورای مسلمانان انگلیس دریافت کرد که 100 شخصیت انگلیسی آن را امضا کردند. این نامه شکایت به خاطر رفتار نژادپرستانه مجری برنامه ساعت زنان با زارا محمد بوده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!