افزون بر 20 هزار اثر از گیلان به دو پویش دانش آموزی ارسال شد


افزون بر 20 هزار اثر از گیلان به دو پویش دانش آموزی ارسال شد

رشت - ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: افزون بر 20 هزار اثر از دانش آموزان استان به پویش سراسری جشنواره سپاس از مدافعان سلامت و جشنواره سفیران سلامت ارسال شد.

امیر سراجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره پویش سپاس از مدافعان سلامت با شعار "هر دانش آموز یک سفیر سلامت " برگزار شد که دانش آموزان علاقمند برای شرکت در این جشنواره بایدستی آثارشان را در بخش های نقاشی، دلنوشته، پیامک و شعر از طریق سایت همگام ارسال می کردند.

وی بیان داشت: این جشنواره در محورهایی شامل؛ سپاس از سفیران سلامت، مدافعان سلامت و کادر پرستاری، پزشکی، درمانی و بهداشتی در مبارزه با کرونا، قدردانی از مراقبین سلامت و بهداشت مدارس، بهداشت محیط و آموزش های زیست محیطی، تغذیه سالم و فعالیت بدنی در راستای سبک زندگی سالم و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی برگزار شد.

سراجی اضافه کرد: خودمراقبتی، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیر "کووید ۱۹، آنفلوآنزا و سرماخوردگی" و غیرواگیر، ترویج فرهنگ تغذیه سالم و ریز مغذی ها با رویکرد افزایشی سیستم ایمنی بدن در شرایط بیماری کووید ۱۹، نقش محیط زیست و راه های حفاظت از آن از جمله "تفکیک پسماند خشک، تر و بازیافت" و اهمیت ورزش و تحرک بدنی در سلامت از موضوعات جشنواره سفیران سلامت بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ابتدایی دوره اول برای شرکت در این جشنواره باید در موضوع بهداشت فردی و تغذیه سالم نقاشی و پیام بهداشتی ارایه دهند، اضافه کرد: برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی موضوع بهداشت فردی، تغذیه سالم و تفکیک زباله و پسماند در نظر گرفته شده بود که در قالب نقاشی، پیام بهداشتی و نامه ای به کرونا آثارشان را ارایه می دادند.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان متوسطه دوره اول نیز باید با موضوع بهداشت فردی، عوارض چاقی و تغذیه سالم و بلوغ نقاشی، پیام بهداشتی، نامه ای به کرونا ویروس و خاطره نویسی و دانش آموزان متوسطه دوره دوم نیز در موضوع بهداشت فردی، تغذیه سالم، مدیریت خشم، استرس و سلامتی نقاشی، پیام بهداشتی و نامه ای به کرونا ویروس، خاطره نویسی و کاردستی ارایه می کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: پس از داوری آثار ارسالی از دانش آموزان برتر در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری تقدیر به عمل می آید و جوایزی اهدا می شود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا