برخورد قاطع با مخلان امنیت اقتصادی در دستور کار پلیس و دستگاه قضا


برخورد قاطع با مخلان امنیت اقتصادی در دستور کار پلیس و دستگاه قضا

رئیس پلیس پایتخت گفت:پلیس و دستگاه قضایی حامی تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی بوده و در این راستا به طور جدی با مخلان امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز مقابله می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس و دستگاه قضا حامی فعالان حوزه اقتصادی هستند و در این راستا به طور جدی با مخلان امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز مقابله می کنند.

سردار "حسین رحیمی" در جلسه شورای هماهنگی امنیت اقتصادی که با حضور فعالان اقتصادی بخش های خصوصی و دولتی در ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به اینکه امنیت پایه و اساس پیشرفت، تعالی و ترقی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و ... بوده و در سایه امنیت است که می توان در این زمینه ها فعالیت و پیشرفت داشته باشیم، اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه ایجاد تعامل، هم افزایی و ارتباط نزدیک بین تولیدکنندگان و نیروی انتظامی و دستگاه قضا است تا بتوانیم در حد امکان موانع موجود در مسیر تولید و کار آفرینی را مرتفع سازیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان در حقیقت بیشترین توان و تلاش خود را معطوف حوزه اقتصادی کرده و تلاش دارند تا در این زمینه بتوانند کشور را دچار چالش و مشکل جدی کنند، افزود: پلیس و دستگاه قضائی حامی تولید کنندگان و فعالان حوزه اقتصادی هستند و در این راستا به طور جدی با مخلان امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز مقابله می کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ، با اشاره به اینکه دشمنان امروز بر موضوع اقتصاد متمرکز شده اند و به نوعی وزارت اقتصاد خود را به وزارت جنگ علیه کشور ما تبدیل کرده اند، گفت: بدون شک احتکار، قاچاق کالا و ارز و ... عوامل مهمی بوده که می تواند اقتصاد کشور را با مشکل جدی روبه رو سازد.

وی تاکید کرد: برخورد با مخلان امنیت اقتصادی به طور ویژه در دستور کار دستگاه قضا و نیروی انتظامی است که شاهد این ماجرا دستگیری برخی مجرمان اقتصادی از جمله سلطان سکه بود.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه در بحث ایجاد جهش تولید به دنبال اقدامات ایجابی هستیم، عنوان داشت: تلاش کرده ایم که با تامین امنیت اقتصادی، زمینه ای را ایجاد کنیم تا فعالان اقتصادی بتوانند گام های اساسی و موثری را در بحث رونق اقتصادی و جهش تولید بردارند و شاهد شکوفایی اقتصاد کشور عزیزمان باشیم.

سردار رحیمی عنوان داشت: با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در راس مجموعه قضائی کشور شاهد اقدامات انقلابی و بی نظیری در مقابله با مجرمان هستیم که نوید بخش نتایج مبارکی خواهد بود.

در این جلسه علی القاصی مهر دادستان تهران با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با توجه به توطئه های دشمنان اقتصاد مسئله اول کشور ما است، بیان داشت: برای اینکه بتوانیم به رشد و بلوغ اقتصادی برسیم باید برای حفظ و صیانت از خود درمقابل تهدیدات ظرفیت های داخلی را مدیریت کنیم.

القاصی مهر با اشاره به اهمیت تشکیل این گونه جلسات، عنون داشت: با توجه به تخصصی بودن پرداختن به جرایم اقتصادی، لازم است از جرایمی که در این شورا به آن پرداخته می شود، تعریف جامعی داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با مجرمان جرایم و مفاسد اقتصادی، افزود: امروز نیروی انتظامی و دستگاه قضا در حوزه مقابله و برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی دارای کارنامه خوبی هستند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه شناسایی بسترهای فساد یکی از راه های مقابله با این مهم است، عنوان داشت: باید سرچشمه های تولید فساد را مهار کنیم چراکه تا روزنه و سرچشمه فساد اصلاح نشود، فساد و جرم همچنان ادامه خواهد داشت.

القاصی مهر با اشاره به اینکه پایتخت کشور در بحث پیشگیری و مقابله با جرایم اقتصادی نقش اساسی، محوری، ملی و کشوری دارد، گفت: بیش از 90 درصد مفاسد اقتصادی در تهران رسیدگی می شود هرچند در استانی دیگر انجام شده باشد.

وی با اشاره به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی و ضرورت ایجاد و راه اندازی این پلیس، بیان داشت: حوزه جرایم اقتصادی حوزه ای تخصصی و فنی است و باید در این زمینه نیروی نخبه، زبده و دانشگاهی به کار گرفته شود.

در ابتدای این جلسه سرهنگ "ظفر چراغی" معاون طرح و برنامه و بودجه پلیس تهران بزرگ نیز با تشریح راهبرد و اهداف تشکیل این شورا بیان داشت: تلاش کرده ایم که با راه اندازی این شورا شرایطی را فراهم سازیم تا با همفکری و هم افزایی شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی زمینه های فسادزا، پیشگیری از فساد و جلوگیری از تخریب سلامت محیط کسب و کار و تصمیم سازی کارشناسان در موضوعات مرتبط با امنیت اقتصادی از اهداف تشکیل این شورا است، گفت: با دعوت از کار آفرینان بخش خصوص تلاش کرده ایم که از نظرات این عزیزان، مولفه های امنیت اقتصادی را برای رشد اقتصادی بررسی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید