هیچ گونه مورد مثبت کرونای انگلیسی در ماکو وجود ندارد


هیچ گونه مورد مثبت کرونای انگلیسی در ماکو وجود ندارد

ارومیه – ایرنا – رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: افزایش آمار مبتلایان طی روزهای اخیر در این شهرستان نشان دهنده وضعیت شکننده و زنگ خطری برای موج چهارم شیوع این ویروس بوده ولی تاکنون هیچ گونه مورد مثبت کرونای انگلیسی در این شهرستان گزارش نشده است.

دکتر رحیم صمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان در حالت نارنجی است، اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن این شهرستان و قرار گرفتن در بزرگترین مرز زمینی کشور هر لحظه امکان ورود کرونا انگلیسی وجود دارد.

وی افزود: همچنین در مرز بازرگان مبادی ورودی و خروجی ترانزیت و مسافری توسط نیروهای بهداشت و درمان در حال غربالگری است و بدون برگه پی سی آر تردد ممنوع است.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با بیان اینکه نرخ رشد کرونا در این شهرستان ۲ صدم درصد است، ادامه داد: تاکنون ۶هزار و ۲۰مورد مثبت کرونا ویروس در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد پنج هزار و ۴۳۷ نفر به صورت سرپایی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش آمار مبتلایان طی چند روز اخیر در این شهرستان نشان دهنده وضعیت شکننده و زنگ خطری برای موج چهارم شیوع این ویروس است، اضافه کرد: متاسفانه مردم با عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ۵۰درصدی استفاده از ماسک وضعیت شهرستان را از آبی به زرد و از زرد به نارنجی رسانده و هر لحظه امکان قرمز شدن نیز وجود دارد.

فرماندار ماکو و رییس ستاد مقابله با کرونا در ماکو نیز در این جمع گفت: مهمترین عامل وضعیت نارنجی شدن شهرستان عدم رعایت پروتکل ها و عادی انگاری توسط مردم است.

علی محمدی ایروانلو اضافه کرد: باید تلاش کنیم چرخه و زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم و موجب تعطیلی صنوف نباشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در صورت عدم رعایت شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز خواهیم رسید و در موقع وضعیت اضطراری امکانات درمانی جوابگو نخواهد بود.

ماکو از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بوده و در موج اول و دوم سفید بود، در موج سوم نیز حتی به وضعیت سیاه نیز رسید و هم اکنون وضعیت نارنجی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...