4 جای دیدنی که باور نمی‌کنید ایران است!


​شاید ذهنت بسیاری از ما این باشد که در ایران مکان های گردشگری بسیار کم است اما باید گفت که این تصور اشتباه است، در واقع ایران منحصر به فرد ترین مکان های گردشگری را در دنیا دارد.

4 جای دیدنی که باور نمی‌کنید ایران است!

تعداد بسیار کمی از کسانی که در ایران زندگی میکنند از مکان های زیبا و پر جاذبه آن خبر دارند. شاید ذهنت بسیاری از ما این باشد که در ایران مکان های گردشگری بسیار کم باشد اما باید گفت که این تصور اشتباه است، در واقع ایران منحصر به فرد ترین مکان های گردشگری را در دنیا دارد که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

​اگر برای اولین بار است که میخواهید به مناطق دیدنی ایران سفر کنید ما بسیار توصیه می کنیم که حتما این لیست 5 عددی را مد نظر قرار دهید.

1- گردنه حیران

4 جای دیدنی که باور نمی‌کنید ایران است!

اگر تا به حال آستارا سفر نکرده اید بهتر است هرچه سریعتر تر بار خود را ببندید و راهی شوید، و در سریعترین زمان ممکن خود را به گردنه حیران برسانید تا مجذوب زیبایی این مکان شوید. گردنه حیران در مسیر ارتباطی آستارا و اردبیل قرار دارد و در واقع بیشتر فصول سال پوشیده از ابر و مه است.

2- چشمه باداب سورت

4 جای دیدنی که باور نمی‌کنید ایران است!

از شمال فاصله نمیگریم و سری به مازندران میزنیم جایی که چشمه باداب سورت در آن قرار دارد. برای رسیدن به این مکان جذاب و دیدنی بعد از مسافتی نه چندان زیاد با ماشین لازم است که یک ربع پیاده روی کنید.

3- صحرای لوت-کرمان

4 جای دیدنی که باور نمی‌کنید ایران است!

از بین همه مکانهای طبیعی برای بازدید در ایران ، بیابانها بیشترین محبوبیت را در بین گردشگران دارند. مردم اغلب به دنبال تپه های شنی نرم و شتر سواری می گردند رسیدن به کالوت ها همانطور که به نظر می رسد دشوار است. با کرمان 2 ساعت فاصله دارد. نزدیکترین شهر به کالوتس شهداد است ، بنابراین اگر موفق به رسیدن خود به آنجا شوید ، تقریباً در نیمه راه سفر هستید.

4- پامنار

4 جای دیدنی که باور نمی‌کنید ایران است!

دهکده کوچک پامنار که درست در کنار دریاچه دز واقع شده دارای بکرترین مناظر است. درختان پراکنده ، آبهای نگین دار و مناظر خیره کننده. می توانید در یکی از خانه های محلی کنار دریاچه اقامت کنید یا در تنها جزیره جزیره اردو بزنید و به جای آن شب را برای دیدن ستاره ها بگذرانید.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

میوه ای که خواص پوست آن بیشتر از خود آن است | 31.2 هزار زمان پرداخت حقوق بازنشستگان اعلام شد | 48.1 هزار عکس سلفی دست شوهر خیانت کار را رو کرد | 412.6 هزار مجوز مشروط سفر در نوروز ۱۴۰۰ صادر شد | 53.7 هزار دو مجری تلویزیون با هم ازدواج کردند/ عکس | 662.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک