هشدار دامپزشکی استان اردبیل درباره احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان


هشدار دامپزشکی استان اردبیل درباره احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان

اردبیل - ایرنا - اداره‌کل دامپزشکی استان اردبیل روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال شیوع بسیار بالای آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در این استان هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در پی مشاهده کانون بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در طیور بومی و سنتی استان آذربایجان‌شرقی و نزدیکی کانون این بیماری به استان اردبیل و انتشار سریع ویروس، در این اطلاعیه فعالان صنعت طیور استان و تولیدکنندگان طیور بومی، سنتی و روستایی ضمن یادآوری اهمیت و حساسیت موضوع، تاکید شده که احتمال شیوع و بروز این بیماری در بسیار بالا است.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: انتظار می‌رود وجود هرگونه تلفات غیرعادی و غیرمتعارف یا کاهش مصرف آب و دان و کاهش تولید در طیور صنعتی و سنتی در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز دامپزشکی گزارش و از هرگونه تردد غیرضروری به واحدهای پرورش جلوگیری شود.

همچنین در این اطلاعیه از دامداران و تولیدکنندگان استان اردبیل خواسته شده است تا ضمن محصور نمودن طیور بومی و سنتی، از هرگونه پنهان‌کاری به عنوان یک عامل و رفتار مخاطره‌آمیز هم‌راستای کمک به گسترش ویروس خودداری نمایند.

نزدیک به سه هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کنار هشت کشتارگاه صنعتی و هفت کشتارگاه سنتی دام طیور زیر نظارت دامپزشکی در استان اردبیل فعالیت دارند.

میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در استان اردبیل حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن اعلام شده که از این میزان حدود ۹۵ هزار تن مربوط به مصرف درون استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403