تجهیز امارات به هواپیمای جاسوسی «آواکس گلوبال آی»


تجهیز امارات به هواپیمای جاسوسی «آواکس گلوبال آی»

شفقنا- منابع اماراتی از تجهیز نیروهای مسلح امارات متحده عربی به یک فروند هواپیمای پیشرفته جاسوسی خبر دادند. به گزارش فارس، منابع خبری اماراتی از تجهیز ارتش امارات متحده عربی به یک فروند دیگر از هواپیمای جاسوسی آواکس«گلوبال آی» خبر دادند. منابع خبری اماراتی غروب شنبه به وقت تهران نوشتند که ارتش این کشور به سومین هواپیمای تجسسی آواکس گلوبال […]

تجهیز امارات به هواپیمای جاسوسی «آواکس گلوبال آی»تجهیز امارات به هواپیمای جاسوسی «آواکس گلوبال آی»

شفقنا- منابع اماراتی از تجهیز نیروهای مسلح امارات متحده عربی به یک فروند هواپیمای پیشرفته جاسوسی خبر دادند.

به گزارش فارس، منابع خبری اماراتی از تجهیز ارتش امارات متحده عربی به یک فروند دیگر از هواپیمای جاسوسی آواکس«گلوبال آی» خبر دادند.

منابع خبری اماراتی غروب شنبه به وقت تهران نوشتند که ارتش این کشور به سومین هواپیمای تجسسی آواکس گلوبال آی خود مجهز شد. شرکت سوئدی «ساب» سازنده این هواپیمای جاسوسی است و رسانه‌های اماراتی مدعی شدند که این هواپیمای اماراتی هم اینک بهترین در منطقه است.

به گفته مقامات اماراتی، ارتش امارات در مجموع پنج فروند از این نوع هواپیما را به شرکت سوئدی ساب سفارش داده است. این هواپیما در هرگونه شرایط آب و هوایی قادر است از اهداف هوایی، دریایی و زمینی جاسوسی کند.

این هواپیمای مجهز به سامانه‌های کنترل و هشدار اولیه هوابرد با یک رادار دور برد و سایر سامانه‌های نظارتی است. رادار هشدار اولیه این هواپیما، موشک‌های بالستیک در فاصله ۴۵۰ کیلومتری را نیز ردیابی می کند.

امارات متحده عربی همچنین توافقنامه‌ای را برای خرید جنگنده‌های «سوخو _۳۵»ساخت روسیه منعقد کرده و همچنین قصد دارد با کمک این کشور بر روی ساخت جنگنده‌ای جدید فعالیت نماید.نمونه جنگنده‌ای که امارات قصد دارد با کمک شرکت روسی بسازد از نوع نسل پنجم و مشابه با جنگنده «اف _۲۲» و «اف _ ۳۵» خواهد بود. امارات اخیرا پهپادهای «پردیتور» ساخت آمریکا به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار را تحویل گرفته است.

شایان ذکر است که ارتش امارات در کمک رسانی به ارتش سعودی، بارها علیه مردم مظلوم یمن حملات هوایی انجام داد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا