تمام مسافران ورودی از مرز مهران باید تست کرونا بدهند


تمام مسافران ورودی از مرز مهران باید تست کرونا بدهند

سرپرست استانداری ایلام گفت : مسافران ورودی از عراق به مرز مهران با توجه به شیوع کرونای جهش یافته، باید تست کرونا بدهند.

دکتر محمد نوذری در پنجاه و هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ابراز نگرانی از روند کرونا نسبت به فراگیری این بیماری در استان هشدار داد و اظهار کرد: عواملی که امروز استان را در بحث کرونا تهدید می کند علاوه بر کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری خطر کرونا در جامعه، یکی وضعیت خراب و نگران کننده کرونا در استان های همسایه و دوم وضعیت بحرانی کرونا در کشور عراق است.

وی خواستار مراقبت و کنترل بیشتر تردد شهرستان های نزدیک به استان های همسایه و مرز شد و گفت: امروز شاهد خیز کرونا در این مناطق بویژه در شهرستان های همسایگی خوزستان و لرستان هستیم و این یک زنگ هشدار و خطر برای کل استان است.

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه ورود خودروهای شخصی غیر بومی به شهرهای جنوبی ایلام ممنوع است، افزود: الان ۱۱ شهرستان استان خوزستان وضعیت قرمز دارند و شهرستان های دهلران، مهران و دره شهر و آبدانان نقاط حساس استان قلمداد می شود که فرمانداران این مناطق باید با حساسیت ویژه‌ موضوع را دنبال کنند.

وی ادامه داد: ورود تمام خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرستان های جنوبی استان از فردا به مدت یک هفته ممنوع است اما تردد وسایل نقلیه عمومی، حمل بار با انجام غربالگری و تست کرونا بلامانع است.

نوذری در ادامه با عنوان این مطلب که با نارنجی شدن شهرستان دره سهر زنگ خطر برای استان به صدا درآمده است، گفت: واقعیت این است که هم مردم و هم مسئولان مربوطه به درستی دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و نظارت نکرده اند که امروز چند شهرستان ما از حالت آبی به زرد و یک شهرستان از زرد به نارنجی تبدیل شده است!

وی با عنوان این مطلب که اگر امروز وضعیت کرونا را مدیریت نکنیم فردا خیلی دیر خواهد شد، تاکید کرد: در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی بایست تعارفات و ملاحظه کاری را کنار گذاشت.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه خواستار تشدید نظارت ها بر روند اجرای مصوبات در استان شد و گفت: به شدت محدودیت ها در مناطق زرد و نارنجی استان اعمال می گردد و قصور در اجرای مصوبات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پیگرد قانونی دارد.

وی با تاکید بر افزایش نظارت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در مرز مهران تاکید کرد: مسافران ورودی از عراق به مرز مهران با توجه به شیوع کرونای جهش یافته، باید تست کرونا بدهند.

نوذری با بیان اینکه هر تصمیمی در خصوص ممنوعیت و محدودیت مرز مهران نیازمند اخذ موافقت کار ویژه مرزی کشور است، اضافه کرد: تا زمان تصمیم گیری نهایی در مورد مرز مهران ، نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی باید در این مرز اتخاذ شود.

وی ادامه داد: نتیجه تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی استانداری ایلام در خصوص اعمال ممنوعیت های تردد در مرز مهران بعنوان مصوبه نهایی تصمیم گیرهای در خصوص این مرز خواهد بود.

سرپرست استانداری ایلام در پایان گفت: در یک سال گذشته کرونا به ما این پیام مهم داده است که باید سبک زندگی خودمان را در مقابل کرونا عوض کنیم، و ما برای در امان ماندن از شر این ویروس مرگبار راهی جز این نداریم.

وی در خصوص اعمال محدودیت ها در مناطق زرد و نارنجی گفت: باید نظارت کافی برای اعمال محدودیت ها در این مناطق اعمال شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید