تامین منابع مالی 80 درصد شرکت‌های اقتصادی استان کرمان از روش سنتی


تامین منابع مالی 80 درصد شرکت‌های اقتصادی استان کرمان از روش سنتی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه حدود 80 درصد شرکت‌های اقتصادی استان تامین مالی خود را به شکل سنتی(تسهیلات بانکی) تامین می‌کنند و از ظرفیت بازار سرمایه سودی نمی‌برند.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" شامگاه دوم اسفندماه در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: بزرگترین چالش نیروگاه‌های بخش خصوصی برای استمرار این است که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کردند و اکنون امکان بازپرداخت تسهیلات برای آنها به دلیل آنکه در زمانی ارز دریافت کردند نرخ ارز ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان بود و اکنون نرخ ارز بسیار متفاوت شده، وجود ندارد و همچنین امکان تسویه آنها با وزارت متبوع نیز وجود ندارد بنابراین استفاده از تسهیلات این صندوق توصیه نمی‌شود مگر آنکه محصول صادراتی داشته باشید.

وی ادامه داد: استان کرمان باید از زیرساخت‌های تامین منابع مالی حداکثر استفاده کند. ظرفیتی که در بازار سرمایه کشور وجود دارد اما شرکت‌های استان کرمان از مکانیزم‌های این بازار آگاه نیستند. حدود ۷۰ درصد شرکت‌های متوقف در شهرک‌های صنعتی استان مشکل تامین مالی دارند که می‌توانند مشکل خود را در بازار سرمایه حل کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان اسامی کلیه شرکت‌های استان که به دلیل فقط مسایل مالی متوقف شده‌اند را به ما اعلام کنید و برای آنها دوره تخصصی نحوه استفاده از بازار سرمایه برگزار کنیم تا بتوانند مشکل نقدینگی خود را در این بازار حل کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه حدود ۸۰ درصد شرکت‌های اقتصادی استان تامین مالی خود را به شکل سنتی(تسهیلات بانکی) تامین می‌کنند و از ظرفیت بازار سرمایه سودی نمی‌برند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک