ثبت نام 9864 نفر در طرح اقدام ملی مسکن اراک


ثبت نام 9864 نفر در طرح اقدام ملی مسکن اراک

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در اراک از 9 هزار و 864 نفر ثبت نام شده، 5200 نفر واجد شرایط بوده اند و توسط 1850 نفر در دو پروژه شهرک کوثر و پروژه 24 هکتاری کوی شهید سلیمانی(انتهای هپکو) واریز وجه صورت گرفته است.

احمد مرزبان روز شنبه دوم اسفند در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: سهم استان مرکزی از طرح اقدام مسکن ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن بوده که ۱۲هزار و ۴۰۰ واحد برای شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران، ۲۸۴۱ واحد مربوط به بازآفرینی شهری، ۲۰۳۸ واحد مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۴۰۱۱ واحد نیز زمین تامینی توسط سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح در اراک ۹ هزار و ۸۶۴ نفر ثبت نام، ۵۲۰۰ نفر واجد شرایط بوده و ۱۸۵۰ نفر در دو پروژه شهرک کوثر و پروژه ۲۴ هکتاری کوی شهید سلیمانی(انتهای هپکو) واریز وجه صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در شهرستان ساوه نیز ۵۲۲۸ نفر ثبت نام انجام شده و ۲۶۰۰ نفر واجدالشرایط بوده که تا به امروز ۱۸۴۸ نفر تامین زمین انجام شده است.

مرزبان در خصوص پروژه کوی شهید سلیمانی( انتهای هپکو) بیان کرد: در این پروژه فضاهای آموزشی، تاسیسات شهری، فرهنگی، فضای سبز، مهدکودک و مجموعه خدماتی ۲۸ هزار و ۳۹۶ مترمربع است که آماده سازی زمین این کوی توسط شرکت جهاد خانه سازی با سرعت خوب در حال انجام است. این شرکت پیمانکار علاوه بر آماده سازی این پروژه، پروژه ۱۴۰ واحدی نیروهای مسلح را نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز کرده و خوشبختانه با سرعت و کیفیت بالا در حال پیشرفت است. پروژه ۶۰۰ واحدی شهرک کوثر(غدیر) در حال اخذ پرونده است که ۹۰ درصد این کار پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: در شهرستان ساوه از ۱۵۶۰ سهیمه ابلاغی، ۵۲۲۸ نفر ثبت نام کرده اند و از۲۶۰۰ نفر واجد شرایط ۱۵۰۰ نفر واریز وجه داشته‌اند. علاوه ‌بر ۴۲ واحد اختصاصی به کمیته امداد در این شهر، حدود دو هزار واحد ظرفیت در ساوه ایجاد شده و به جرئت می توان گفت در این شهر ظرفیت کامل ایجاد شده و کسی بدون مسکن نخواهد ماند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: سه پروژه ۳۸۴ واحدی، ۴۸۴ واحدی و ۹۸۰ واحدی در شهر ساوه تعریف شده است.

مرزبان افزود: در آشتیان ۸ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی تامین و ۹۳۱ نفر ثبت نام کرده اند که ۳۱۴ نفر واجد شرایط شناخته شده و تاکنون ۱۵۶ نفر واریز وجه داشته اند و تاکنون برای ۲۲۸ نفر تامین زمین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در شهر تفرش نیز از ۳۵۲ نفر واجد شرایط ۷۳ نفر واریز وجه داشتند که برای ۲۰۰ نفر تامین زمین انجام شده، همچنین در دلیجان ۱۱۲۶ نفر ثبت نام کردند که ۴۹۰ نفر واجدشرایط شناخته شده اند و برای تمامی این واجدین شرایط تامین زمین صورت گرفته است. در شهر نراق نیز برای ۵۶ نفر تامین زمین شده که ۲۶ نفر واجدشرایط شناخته شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: در شهر محلات ۴۲۹ نفر واجد شرایط شده اند که در این شهر نیز برای ۵۰۶ نفر تامین زمین شده و در نیم‌ور نیز ۷۰ نفر واجد شرایط بوده و ۶۲ نفر واریز وجه داشته اند و ۸۸ واحد تامین زمین شده است.

وی بیان کرد: در شهر کمیجان نیز ۲۰۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از ۱۱۳ واجد شرایط ۱۰۴ نفر واریز وجه داشتند و با توجه به زمین الحاق شده به محدوده و ابلاغ طرح جامع، مشکل تامین زمین در این شهر وجود ندارد.

مرزبان بیان کرد: در شهر شازند از ۸۹ نفر واجد شرایط ۸۸ نفر واریز وجه داشته و ۸۷ واحد زمین برای بنیاد مسکن و ۲۱ واحد برای کمیته امداد تامین زمین شده است. در شهر زاویه از ۵۲ نفر واجد شرایط زمین برای ۵۱ نفر تامین و در شهر پرندک از ۱۰۸ نفر واجدشرایط برای ۵۵ نفر تامین زمین شده و در شهر مامونیه نیز برای تمامی واجدین شرایط زمین تامین شده است.

وی بیان کرد: در جانمایی نخست پروژه ۷۰ هکتاری الحاقی به اراک که متعلق به اوقاف است، ۷۵۰۰ واحد دیده شده که نیازمند بررسی مجدد و بازبینی طراحی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران نیز در این نشست گفت: سهمیه ابلاغی شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد است که تاکنون ۹۱۰ نفر (۳۶۴ نفر در شهر امیرکبیر و ۵۶۴ نفر در شهر مهاجران ) در دو شهر مذکور واریز وجه داشتند.

محمود مرادی بیان کرد: ۲۰۰ واحد در شهر امیرکبیر کلنگ زنی شده که پیشرفت خوبی دارد و با توجه به اینکه تعداد این واحدها باید به ۳۶۴ واحد برسد با همان قیمت قبل با همان پیمانکار ۱۵۰ واحد دیگر عقد قرارداد شود تا از اجرای فرآیند طولانی تنظیم قرارداد با پیمانکار جدید جلوگیری شود.

مدیرکل بنیادمسکن و انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بنیادمسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، عهده دار پیگیری طرح اقدام ملی مسکن است که علاوه بر این یک پروژه ۶۰۰ واحدی نیز در دستور کار دارد و بعد از ۵ ماه که از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد دارای مشکلات مربوط به شهرداری است که امیدواریم هرچه زودتر بتوان پروانه ساختمانی را اخذ کرد.

محمدرضا رضافرح بیان کرد: در شهر آشتیان در فاز نخست، عملیات اجرایی ۲۴ واحد آغاز شده و زمین یک پروژه ۲۲۰ واحدی نیز تغییر کاربری پیدا کرده و بخشی از کار انجام شده است. در تفرش نیز ۱۷۲ نفر واریز وجه داشته اند و عملیات اجرایی ۷۰ واحد در حال آغاز است.

وی ادامه داد: در شهرستان شازند زمین برای ۸۷ واحد تامین زمین شده و حدود ۷۰ واحد در مراحل اجرایی قرار دارد.

مدیرکل بنیادمسکن و انقلاب اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: ساخت دو هزار واحد مسکن محرومین توسط بنیاد مسکن استان مرکزی پیگیری می‌شود که هزار و ۸۷۸ واحد به بانک‌ها معرفی و هزار و ۶۰۸ واحد عقد قرارداد و عملیات اجرایی حدود هزار واحد نیز آغاز شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) نیز در این نشست با بیان اینکه استان مرکزی رتبه نخست ساخت مسکن محرومین را در کشور کسب کرده گفت: ساخت مسکن محرومین از ابتدای امسال مورد توجه قرار گرفته و با توجه به اقدامات صورت گفته در حال حاضر در روستاها خانواده نیازمند بالای سه فرزند فاقد مسکن وجود ندارد.

مجید مومنی اضافه کرد: همچنین در روستاها و مناطق محروم ۱۲۹ خانواده یتیم بالای سه فرزند شناسایی شدند که با بهره گیری از ظرفیت خیرین و دستگاه‌های اجرایی، این خانواده‌ها صاحب مسکن شدند که از این تعداد تنها ۷ نفر باقی ماندند که تا پایان سال اقدامات لازم در راستای تامین مسکن آنها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟