23 میلیون مترمکعب آب در مشگین شهر مدیریت می شود


23 میلیون مترمکعب آب در مشگین شهر مدیریت می شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: با اجرای طرح جامع آبرسانی مشگین‌شهر از هدر رفت سالانه 23 میلیون مترمکعب آب با ارزش رودخانه خیاوچای جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا ، اکبر صمدی عصر شنبه در آیین آغاز طرح آبرسانی این شهرستان اظهارکرد: بر اساس آمار وزارت نیرو آورد سالانه رودخانه خیاوچایی ۳۶ میلیون مترمکعب است که سالانه از این مقدار حدود ۶ میلیون مترمکعب به مصرف آب شرب شهری و هفت میلیون مترمکعب دیگر نیز در فصول زراعی در بخش کشاورزی و باغبانی به مصرف می‌رسد.

او افزود: سالانه ۲۳ میلیون مترمکعب از آب این رودخانه بدون هرگونه استفاده از دسترس خارج شده و از طریق رود ارس به دریای خزر می‌ریزد.

فرماندار مشگین‌شهر اظهار امیدواری کرد با اتمام طرح جامع آبرسانی علاوه بر تامین آب شرب پایدار شهری بخش مهمی از کمبود آب زراعی این شهرستان در فصول زراعی نیز برطرف شود.

23 میلیون مترمکعب آب در مشگین شهر مدیریت می شود

وی گفت: این طرح با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در سه بخش انجام می‌شود و مرحله اول آن بطول ۱۵ کیلومتر از سد تازه تاسیس احمدبیگلو تا محل تصفیه‌خانه آب شرب شهری اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرحله دوم این طرح نیز انتقال آب نهرخاتون به تصفیه‌خانه آب شرب شهری می‌باشد.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: مهم‌ترین بخش این طرح که یکی از خواسته‌های دیرینه اهالی منطقه است، انتقال آب رودخانه خیاو چایی به سد احمدبیگلو است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه اختصاص یافته است، خواستار پیگیری استاندار و نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی جهت تامین مابقی اعتبار این طرح عظیم شد.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟