النخاله: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توطئه‌ای علیه خاک و دین ملت عربی و اسلامی است


النخاله: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توطئه‌ای علیه خاک و دین ملت عربی و اسلامی است

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.


دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، توطئه علیه خاک، دین، تاریخ و فداکاری‌های امت عربی و اسلامی است، تأکید کرد این روند، زمینه دخالت بیشتر آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه فراهم کرد.

بر این اساس، زیاد النَخاله در همایش عربی- اسلامی با عنوان "متحدون ضد التطبیع" (متحدان علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) گفت: شرایطی بر جهان عرب و جامعه جهانی حاکم است که از هر زمان دیگری دارای پیچیدگی و تهدید بیشتری برای جهان عربی و اسلامی است و ما شاهد نوعی پذیرش شکست بی سابقه در مقابل طرح صهیونیستی هستیم. همچنین بر کسی پوشیده نیست که برخی نظام‌های سیاسی عربی از دشمن صهیونیستی جانبداری می‌کنند به طوری که به حد ائتلاف بین رژیم صهیونیستی رسیده است.

وی افزود: این نظام‌ها طرف دشمن را گرفته اند و با استناد به اوهام خودساخته، این دشمن را متحد و حامی خود می‌دانند و از اشغال فلسطین و مقدسات آن تحت شعار عادی سازی چشم پوشی کرده اند. این در حالی است که عادی سازی روابط، رژیم صهیونیستی را به عنوان نیروی مطلق و برتر در همه منطقه عربی و اسلامی تقویت می‌کند. این روند باعث از میان رفتن هویت فلسطینی در خارج فلسطین می‌شود و باقی مانده ملت فلسطین را در داخل با تسلیم کردن به عنوان ابزار دستی برای کمک به تقویت قدرت و سیطره رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌دهند.

آن‌ها، روندی موسوم به طرح صلح عربی را آغاز کردند و به ملت فلسطین وعده‌های واهی دادند و ادعای کاذب مطرح کردند که برای تشکیل کشور فلسطین تلاش می‌کنند، ولی سپس آشکار شد طرح صلح عربی چیزی جز پلی برای عبور برخی کشور‌های پیشنهاد دهنده این طرح به سوی دشمن صهیونیستی نبوده است، کشور‌هایی که حتی از تصمیماتی که خود در اتخاذ آن مشارکت داشتند تخطی کردند.

زیاد النخاله ادامه داد:‌ای برادران و خواهران؛ با وجود مقاومت و پایداری ملت فلسطین و در سایه سخت‌ترین شرایط، آمریکا توانسته است این شکاف بزرگ را در صف کشور‌های عربی ایجاد کند. شکافی که در مشارکت برخی کشور‌های عربی در روند عادی سازی روابط با دشمن و پیش از آن، اقدام برخی کشور‌ها به امضای توافق با دشمن برای محاصره مقاومت در منطقه نمایان شد. با امید به این شکاف، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر جغرافیا و ترسیم مسیر‌های اصلی سرنوشت آینده منطقه ما دستشان بازتر شد.

با همه این اوصاف، ما همچنان اطمینان داریم ملت‌های عربی و اسلامی که به خاطر فلسطین و قدس در بیش از یک قرن گذشته فداکاری‌ها و جان فشانی‌های زیادی کرده اند، به خوبی می‌دانند رویداد‌های کنونی توطئه علیه خاک، دین، تاریخ و فداکاری‌های آنان است و امت عربی و اسلامی پس از این فداکاری‌ها و جان فشانی‌های بزرگ، هرگز تسلیم دیوانگی حکام و سران شکست خورده که با شعار‌های توخالی ما را خسته کرده اند، نخواهند شد.

این حکام و سران در نهایت، تسلیم دشمنان شدند و پذیرفتند امت عربی و اسلامی در مقابل واقعیت وجودی رژیم صهیونیستی که زوال ناپذیر است، سر تسلیم فرود آورد.

دبیرکل جهاد اسلامی در پایان، گفت:‌ای برادران و خواهران؛ برای مقابله با این خطرات که به صورت پی در پی تکرار می‌شوند، همه ما زیر شعار "اتحاد علیه عادی سازی روابط" سد مستحکمی در مقابل این فروپاشی‌ها خواهیم بود. برای این همایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید