جهانگیرى: زندگى شان جز رانت نیست، آن وقت مى گویند رانت زیاده شده است!


پاد: اسحاق جهانگیرى دیروز در کردستان با اشاره به یک مورد خاص، پاسخ منتقدان دولت در خصوص اتهام توزیع رانت را داد. معاون اول رییس جمهور گفت: در سال 92 چهار میلیون تن گندم از کشاورزان به قیمت هر کیلو...

پاد: اسحاق جهانگیرى دیروز در کردستان با اشاره به یک مورد خاص، پاسخ منتقدان دولت در خصوص اتهام توزیع رانت را داد.

معاون اول رییس جمهور گفت: در سال 92 چهار میلیون تن گندم از کشاورزان به قیمت هر کیلو 400 تومان می خریدیم و به قیمت کمتر از 600 تومان به نانوایی ها می دادیم. امسال که از روزهای آینده فصل خرید گندم شروع می شود به فضل الهی حدود 8 تا 9 میلیون تن گندم به قیمت بیش از 4000 تومان از کشاورزان خریداری خواهیم کرد و با هزینه حمل و نقل و تبدیل گندم به آرد، هر کیلو آرد را به قیمت 660 تومان به نانوایی ها می دهیم.


وی اظهار داشت: حالا در این شرایط عده ای می گویند رانت ها زیاد شده است. عده ای در کشور صحبت از رانت می کنند که اگر زندگی شان را بررسی کنیم جز رانت چیز دیگری آنها را به اینجا نرسانده است و شایستگی دیگری نداشته اند. رانت و پول متعلق به مردم است و ما وظیفه داریم به جای آنکه پول به دست مردم بدهیم آرد را با قیمت مناسب به دست نانوا می رسانیم تا نان به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد به گونه ای که مردم احساس کنند با اتکا به درآمد خودشان نان می خرند و این تصور را نداشته باشند که از دولت برای خرید نان پول می گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است