86.7 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای قشم هزینه شد


86.7 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای قشم هزینه شد

قشم- ایرنا- مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 86 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای توسعه روستاهای جزیره قشم هزینه شد.

فرج طهماسبی دیزج روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت و تجهیز مراکز آموزشی، روشنایی معابر، ساخت فضای سبز، ایجاد پارک و کمپ پارک، احداث معابر و آسفالت بلوار اصلی روستاها از جمله تفاهمنامه‌های منعقد شده برای توسعه متوازن روستاهای جزیره قشم در سال ۱۳۹۹ است.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار متر مربع ساخت پارک خانواده، پنج کیلومتر آسفالت معابر، هفت هزار متر مربع سنگ فرش مسیر پیاده روی، سه کیلومتر جدول کشی و سه کیلومتر روشنایی بلوار ورودی در روستاهای قشم از جمله طرح‌های اجرا شده به شمار می‌رود.

مدیر امور شهری و روستایی قشم تصریح کرد: این طرح‌ها در قالب تفاهمنامه با دهیاری‌ها و پیمانکاران روستایی انجام شده است.

وی افزود: رشد و توسعه عمرانی روستاها و توسعه متوازن در جزیره قشم یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد قشم به شمار می‌رود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی