14 هزار باب کتابخانه روستایی در مساجد کشور فعال است


14 هزار باب کتابخانه روستایی در مساجد کشور فعال است

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد فهما کشور به فعالیت 14 هزار باب کتابخانه روستایی در مساجد کشور اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از کانون های فرهنگی و هنری در روستاها راه اندازی شده است.

حسین براتی در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه خراسان شمالی در حوزه طرح «روستاهای دوستدار کتاب» از جمله استان هایی بوده که خوش درخشیده، بیان کرد: این استان همواره در حوزه برنامه ای صاحب ایده و طرح بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، وی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی به دلیل دور از دسترس بودن خدمات فرهنگی، باید فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها تقویت شود، اظهارکرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت های فرهنگی در حوزه روستاها را از ناحیه دولت به ستاد کانون های مساجد سپرده است.

براتی به فعالیت ۱۴ هزار باب کتابخانه روستایی اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از نیمی از کانون های فرهنگی و هنری در روستاها راه اندازی شده است، افزود: اگر بتوان از این ظرفیت استفاده کرد ضمن تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه روستاها، از مهاجرت روستاییان به شهر هم که یکی از نگرانی ها محسوب شده، جلوگیری می شود.

حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست به فعالیت ۳۸۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: ۲۷۰ باب کتابخانه هم زیرمجموعه این کانون ها فعال است.

وی با بیان اینکه در ابتدای تاسیس استان، تنها ۱۲ باب کانون فعال بود و اکنون این آمار به ۳۸۹ کانون رسیده است، افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید در تمامی روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و تمام مساجد شهری، کانون فرهنگی و هنری راه اندازی شود.

فرخنده بر کیفی سازی فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون ها تأکید کرد و گفت: تلاش می شود تا پایان برنامه ششم توسعه، ۷۰ کانون جدید راه اندازی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محمد صادقی بازیگر جنجالی از ایران مهاجرت کرد