فرماندار: شرایط شوط در شیوع بیماری کووید 19 جدی و خطرناک است


فرماندار: شرایط شوط در شیوع بیماری کووید 19 جدی و خطرناک است

ارومیه- ایرنا- فرماندار و رییس ستاد مقابله با کرونا در شوط با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان از رنگ زرد به نارنجی گفت: مردم با همراهی شیکه بهداشت و درمان نسبت به رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کنند و این تغییر رنگ به سمت وضعیت بدتر باید جدی گرفته شود.

حسن عبداللهی روز شنبه در سی و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شوط اظهار داشت: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک که ناشی از کاهش نگرانی مردم و عادی انگاری در جامعه است، موجب شده تا وضعیت این شهرستان به نارنجی تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم درباره مسایل بهداشتی باید بیشتر دقت کنند، افزود: حساسیت‌های قبلی را همچنان باید مد نظر داشته باشیم و شیوه‌ نامه‌ها را بیش از پیش رعایت کنیم.

فرماندار شوط اضافه کرد: به دلیل عادی انگاری، متاسفانه شهر به وضعیت نارنجی بازگشته که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و افزایش تجمع‌ها، محدودیت‌های سخت که برای فضای کسب و کار در آستانه عید بسیار نامناسب است، اعمال می شود.

وی تاکید کرد : اقشار مختلف مردم، نخبگان، فرهنگیان و فعالان فرهنگی به ویژه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی و روابط عمومی ادارات شهرستان با اعلام هشدارها و درج توصیه‌ها، کماکان، شهرستان را برای گذر از بحران یاری دهند.

عبداللهی اظهار داشت: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان متناسب با وضعیت نارنجی اجرا می‌شود و محدودیت‌های تردد بین شهری، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها و نماز جمعه در مساجد ابلاغ شده و دورکاری کارکنان نیز اجرایی می‌شود.

وی از اجرای طرح "ناظران سلامت" با همکاری اعضای جوان و داوطلبان در قالب مشارکت با شبکه بهداشت و درمان خبرداد و گفت: دراین طرح ضمن بازرسی از اصناف، تذکر لسانی در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان تشدید می شود.

شوط در وضعیت آبی قرار داشت ولی در ۲ هفته متوالی به زرد و نارنجی تغییر وضعیت داد؛ این شهرستان در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو