کرونا مراجعه به مراکز تامین اجتماعی قم را 32 درصد کاهش داد


کرونا مراجعه به مراکز تامین اجتماعی قم را 32 درصد کاهش داد

قم- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: مراجعه به مراکز ملکی تامین اجتماعی این استان از جمله بیمارستان امام رضا(ع) با توجه به شیوع کرونا و از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل،‌ 32 درصد کاهش یافته است.

داود علیمحمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در ۹ ماه سال جاری میزان بستری‌ها در بیمارستان امام رضا(ع) بالغ‌ بر ۶ هزار و ۱۸۹ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت میزان بستری‌ها در مراکز طرف قرارداد بالغ ‌بر ۳۴ هزار و ۸۰۹ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که در سال ۹۸ هزینه انجام شده بابت درمان بیمه‌شدگان بالغ ‌بر ۴۱۷ میلیارد تومان بوده، اضافه کرد: با وجود کاهش در مراجعات سال ۹۹، اما به دلیل افزایش نرخ تورم در کشور، افزایش قیمت داروها، لوازم مصرفی، سایر هزینه‌ها و ارائه خدمات به بیماران مبتلابه کووید ۱۹، میزان اعتبار تخصیص‌یافته بابت درمان بیمه‌شدگان کاهش نداشته و بالغ ‌بر ۴۴۹ میلیارد تومان بوده است.

علیمحمدی بیان کرد: در اسفندماه پارسال که نخستین آزمایش کرونا در قم صورت گرفت،‌ بیمارستان امام رضا(ع) اولین بیمارستان تامین اجتماعی کشور بود که بیماران مبتلا به این ویروس را پذیرش کرد و سومین بیمارستان کشور بود که صد درصد تخت‌هایش کاملا اختصاص به بیماران کرونایی یافت.

وی اضافه کرد: تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال، فقط بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) پذیرش شدند و از نظر تعداد پذیرش و بستری در دنیا جزو پیشگامان بودیم.

وی ادامه داد: از اول اسفندماه پارسال تا نیمه فروردین‌ماه امسال پنج هزار بیمار مبتلابه ویروس کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) پذیرش و ۵۰۰ نفر بستری شدند که از این تعداد حدود ۵۰ نفر جان باختند.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی قم، میزان مرگ‌ومیر نسبت به تعداد بستری‌ها در این بیمارستان حدود ۱۴ درصد و نسبت به مراجعه‌کنندگان حدود ۲.۵ درصد بود.

وی بیان کرد: از مهرماه تا دی‌ماه امسال که بیمارستان امام رضا(ع) به پذیرش بیماران مبتلابه کرونا اقدام کرد، هفت هزار نفر به این بیمارستان مراجعه کردند و بیش از ۷۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون نیز ‌۱۳۱ نفر از کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مدیریت درمان قم با ۸۴۲ مرکز تشخیصی درمانی مستقل و وابسته در سطح استان قم قرارداد دارد؛ مراکز ملکی تامین اجتماعی در قم شامل سه مرکز درمانی سرپایی پلی‌کلینیک بوعلی، پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن، دی‌کلینیک دکترغرضی و یک مرکز بستری ملکی شامل بیمارستان امام رضا(ع) می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه