506 کیلومتر شیار لرزاننده در مسیرهای سیستان و بلوچستان نصب شد


506 کیلومتر شیار لرزاننده در مسیرهای سیستان و بلوچستان نصب شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی تردد کابران جاده‌ای امسال اقدام به نصب 506 کیلومتر شیار لرزاننده در راه‌های تحت پوشش کردند.

ایوب کرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نصب شیار لرزاننده در مسیرهای ارتباطی سبب می‌شود رانندگان بلافاصله پس از انحراف از مسیر با دریافت هشدارهای لرزشی و صوتی به مسیر اصلی باز گردند و بدین ترتیب از بروز حوادث احتمالی و سوانح ناگوار جلوگیری شود.

وی از صرفه جویی ۳۶ میلیارد ریالی در مصرف اعتبارات با راه اندازی تیم خط کشی خبر داد و افزود: عملیات خط کشی راه‌های سیستان و بلوچستان امسال توسط نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های این اداره در سطح یکهزار و ۲۷۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی تحت پوشش با صرفه جویی ۳۶ میلیارد ریالی انجام شد به طوریکه در صورت اجرا توسط پیمانکار، بیش‌از ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شد که با این روش، تنها ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین رنگ آمیزی تعداد یکهزار و ۲۰۰ عدد نیوجرسی، ساخت ۹۵ عدد پایه‌های تابلو و چراغ چشمک زن و تعمیر و نصب ۳۵۲ چراغ چشمک زن سولار و برقی از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های این اداره‌کل در سالجاری بوده است.

وی افزود: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در این مدت اقدام به نصب ۲ هزار و ۸۰۰ عدد علائم ایمنی، ساخت و بازسازی ۱۵۴ متر مربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار و نصب و اجرا تعداد ۲۰۰ عدد گاردریل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق