دلایلی برای قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل


دلایلی برای قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل

شفقنا – دلایلی مثل خط دفاعی بسیار خوب و شخصیت قهرمانی که پرسپولیس به آن دست پیدا کرده است باعث شد تا این تیم عنوان قهرمانی را در نیم فصل به دست آورد. به گزارش شفقنا ورزشی، سرانجام نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر به پایان رسید و پرسپولیس توانست عنوان قهرمان را به دست آورد. سرخ پوشان پایتخت […]

بله این توصیف ها از بازیکنان پرسپولیس پوشالی و بدور از واقعیت نیست. این بازیکنان به پیروزی و قهرمانی عادت کرده اند اما از آن اشباع نشده اند. باوجود آنکه بازیکنان کلیدی و سرشناس زیادی از این تیم قهرمان جدا شده اند اما چون تیم قالب و شخصیت لازم را ندارد بازیکنان جایگزین هم بسیار خوب ظاهر می شوند و این نشان می دهد که شخصیت و هویت قهرمانی در پرسپولیس به وجود آمده است و این بیشترین تاثیر را در قهرمانی تیم دارد.

رهبری بزرگ

پرسپولیس در خط دفاعی خود یکی از بهترین های تاریخ لیگ برتر را دارد. سید جلال حسینی بدون شک بیشتر از هر بازیکنی در سرخ پوشان تاثیر گذار است. سید جلال برای پرسپولیس فراتر از یک بازیکن است. او یک سوپرمن و شخصیت کاریزماتیک در تیم است.

حسینی باوجود آنکه ۳۹ سال سن دارد اما همچنان با طراوت و شادابی و استحکام مثال زدنی در خط دفاعی پرسپولیس بازی می کند. جالب اینکه او در فصل جاری تنها یک بازی به دور از ترکیب بود که سرخ پوشان در آن تن به شکست دادند.

کاپیتان پرسپولیس اقتدار و استحکام را در خط دفاعی برقرار کرده است و به عنوان یک بزرگ تر اجازه حاشیه سازی را نمی هد. پرسپولیس بهترین خط دفاعی را در نیم فصل نخست به خود اختصاص داد و در ۱۵ بازی تنها ۸ گل دریافت کرد.

پرسپولیس در این ۴ سال پیاپی که قهرمان لیگ شد همواره بهترین خط دفاعی را داشته است و این نشان می دهد که برای قهرمانی قبل از هر چیز نیاز به خط دفاعی مستحکم و مقتدر است و به نظر می رسد که پرسپولیس با سید جلال فعلا قصد از دست دادن قهرمانی و صدرنشینی را ندارد.

باتجربه ها

بازیکنان باتجربه پرسپولیس نقش بسزایی در قهرمانی این تیم داشته اند. سید جلال که همچنان بدون جایگزین است و سه گل به ثمر رساند که دو گل آن سه امتیازی بودند.

احمد نوراللهی به عنوان کاپیتان سوم هم نقشی کمتر از سید جلال نداشته است. او در فصلی که پرسپولیس مهاجم نوک کلاسیک نداشت با زدن ۶ گل بهترین گلزن تیمش بود. در دیدارهای که کار سرخ پوشان گره خورد این نوراللهی بود که توانست گلزنی کند و تیم را از بحران خارج کند.

امید عالیشاه به عنوان کاپیتان دوم هم از دیگر چهره های تاثیر گذار تیم در نیم فصل نخست بود. امید با پرسپولیس به روزهای اوج خود برگشته است. در این ۵ بازی اخیری که امید به ترکیب اصلی برگشت پرسپولیس هم ۵ پیروزی پیاپی را به دست آورد.

کادر فنی

پرسپولیس بدون شک آرامش خود را مدیون کادر فنی آرام خود است. گل محمدی از آرامش خاصی برخوردار است و این آرامش را به خوبی به تیم منتقل کرده است. گل محمدی دانش لازم را برای هدایت پرسپولیس دارد. نباید فراموش کرد که گل محمدی یک کادر مجرب و بسیار خوب دارد که از بهترین ها تشکیل شده است.

کریم باقری رابطه بسیار خوبی با بازیکنان دارد و اجازه هیچگونه حاشیه سازی را نمی دهد و یا حمید مطهری که مغز متفکر تیم است. پرسپولیس با این کادر جوان و بادانش خود می تواند حال حالاها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بدرخشد و افتخار کسب کند.

منبع: شفقنا ورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...