26 درصد مدیریت اجرایی کشور به زنان واگذار شده است / از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 28 میلیارد دلار کالا صادر کرده‌ایم


26 درصد مدیریت اجرایی کشور به زنان واگذار شده است / از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 28 میلیارد دلار کالا صادر کرده‌ایم

معاون اول رییس جمهور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 28 میلیارد دلار کالا صادر کرده ایم که حدود هفت میلیارد دلار آن از طریق مرز باشماق مریوان بوده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ اسحاق جهانگیری عصر دیروز در دیدار با اعضای منتخب حامیان دولت در کردستان که در قالب جلسه با فعالان فرهنگی و اجتماعی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایران متعلق به همه ایرانیان است و هیچ قوم و نژادی بالاتر از دیگری نیست.

وی افزود: خیلی‌ها دوست ندارند ایران سربلند باشد اما در سایه اتحاد و انسجام بین اقوام و مذاهب مختلف در کشور شاهد ایرانی مقتدر و سربلند در منطقه پرآشوب خاورمیانه هستیم.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: در استان‌های مختلف کشور شاهد منابع خدادادی و نیروهای انسانی توانمند هستیم و کردستان هم جزو یکی از استان‌های مستعد کشور است.

جهانگیری افزود: انتظار داریم نخبگان حتی اگر مدیران و دولت را قبول ندارند به نحوی حرکت کنند که افق روشنی را برای مردم ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۲۸ میلیارد دلار کالا صادر کرده‌ایم که حدود هفت میلیارد دلار آن از طریق مرز باشماق مریوان بوده است و این نشان دهنده این است که ایران کشوری ثروتمند بوده و ملت ایران در برابر تحریم‌ها و توطئه‌ها صبور و با پشتکار هستند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود به نقش آفرینی بانوان در اداره امور کشور اشاره کرد و گفت: ۲۶ درصد مدیریت اجرایی کشور به زنان واگذار شده است و تا ۳۰ درصد مصوب فاصله کمی داریم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در زمینه خشونت علیه زنان لایحه‌ای در دولت تصویب شده است و این امر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی همچنین از آمادگی کامل دولت برای حمایت از ایجاد خانه‌های امن برای بانوان بی سرپناه در سطح کشور به ویژه کردستان خبر داد.

معاون اول رییس جمهور در پایان سخنان خود بار دیگر بر تسریع در پرداخت اعتبارات لازم در راستای رفع دغدغه آب شرب سالم مردم سنندج تأکید کرد و گفت: از محل ستاد مدیریت بحران کشور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه به این مبحث اختصاص داده‌ایم.

جهانگیری گفت: برخی که مدعی مبارزه با رانت شده‌اند، وقتی زندگی‌شان را بررسی می‌کنیم می‌بینیم هر چه دارند از رانت است!

در ادامه این جلسه نیز تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی عضو ستاد روحانی در کردستان مطالبی را پیرامون دغدغه‌های خود در استان بیان کردند و خواستار حمایت‌های بیشتر دولت مردان شدند.

اقتصاد آنلاین/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است