توهین به مقامات برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست


توهین به مقامات برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست

تبریز - ایرنا - نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام عده معدودی در توهین به رییس جمهوری گفت: توهین به مقامات و اشخاص برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

غلامرضا نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته اینها مختص روز ۲۲ بهمن نیست و تازگی هم ندارد؛ متاسفانه سالهاست که در مورد رئیس جمهوری فعلی اهانت ها و توهین های متعددی در حال شکل‌گیری است که به هیچ وچه نمی شود به آنها عنوان انتقاد و نقد یا بررسی عملکرد و تذکر هم داد.

وی گفت: توهین ها به رییس جمهوری شکل و چارچوب مشخصی به خود گرفته است؛ تاسف در اینجاست که گاهی این توهین ها توسط مقامات و شخصیت ها و کسانی که تریبون دارند، انجام می شود و این بار هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اتفاق افتاد که بسیار ناخوشایند بود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازتاب بیرونی این توهین ها اضافه کرد: کسی که در خارج از کشور خبر این اتفاق را آن هم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن های پیروزی آن می بیند، چه فکری در مورد کشور و نظام می کند.

نوری با بیان اینکه این نوع حرکت ها در تعاملات بین المللی کشورمان نیز تاثیر منفی دارند، گفت: این گونه رفتارهای زشت و ناپسند، قدرت چانه زنی دستگاه دیپلماسی کشورمان را در سطح بین المللی خیلی ضعیف می کند.

وی افزود: از نظر اخلاقی هم در جامعه ای که ارزش های اسلامی حاکم است و نظام، ارزشی و جمهوری اسلامی است چنین حرکت هایی مطلقا برازنده نیست و نه با اخلاق اسلامی سازگار و نه با اخلاق ایرانی ما سازگار است.

نوری با بیان تاکنون برخوردهای جدی با این گونه اقدامات ساختارشکنانه صورت نگرفته است، ادامه داد: هر چند چنین بر می آید که قوه قضائیه عزم جدی برای برخورد با عاملان این اقدام غیراخلاقی دارد، اما باید بدانیم اگر این رفتار توهین آمیز امروز به مذاق عده ای خوش می آید، آنان باید بدانند که اگر این رفتار در جامعه نهادینه شود، نوبت به آنان نیز خواهد رسید و هیچ کس از ترکش آن مصون نخواهد ماند.

وی گفت: این چیزی نیست که بگوییم مختص این دولت و این مسئول است؛ وقتی قبح قضیه شکسته شود و این گونه رفتارها باب شود، این نوع حرکت ها خواسته یا ناخواسته دامن همه را خواهد گرفت و به هم ریختگی و بی انضباطی اجتماعی شدیدی را در کشور دامن خواهد زد که می تواند به جاهای خیلی خطرناک هم کشیده شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که قوه قضائیه هر چه زودتر با عاملان توهین به رییس جمهوری برخورد جدی کند تا درسی برای دیگران شود.

وی اضافه کرد: عاملان این قبیل رفتارها خواسته یا ناخواسته در میدان بدخواهان این مملکت و نظام بازی می کنند.

نوری با بیان اینکه امیدواریم در ایه اقدام قوه قضاییه این قبیل حرکات زشت و ناشایست جمع شود، افزود: البته سر زدن این گونه رفتارها مختص اجتماع نیست و در فضای مجازی مصادیق متعددی از این قبیل رفتارها دیده می شود که به نظر می رسد این موضوع راها شده است.

وی ادامه داد: در برخی از زمینه ها نباید کوتاهی کرد چون عواقبش برای آینده کشور پرهزینه تر از چیزی است که بتوان اکنون پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری هم قرار داریم، گفت: در این شرایط حتما بایستی مدارای رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از توهین و فحاشی سرلوحه همه فعالین در عرصه سیاسی و انتخاباتی قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج