افزایش سهمیه مشاغل خانگی در کردستان به استقلال مالی بانوان کمک می‌کند


افزایش سهمیه مشاغل خانگی در کردستان به استقلال مالی بانوان کمک می‌کند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان گفت: اگر بتوانیم سهمیه استان را در بحث مشاغل خانگی افزایش دهیم کمک زیادی به جامعه و مناطق حاشیه انجام داده ایم چون این مسئله کمک زیادی به استقلال مالی بانوان دارد.

وی با اشاره به اینکه کردستان جز 5 استان اول در بحث طلاق است، اظهار کرد: متاسفانه آموزش های پیش از ازدواج در این استان جدی گرفته نشده است ولی جهاددانشگاهی می‌تواند با توجه به تجربه ای که در آموزش دارد در این زمینه ورود پیدا کند و این مهم را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان به راه اندازی مرکز دفاتر پیش از ازدواج اشاره کرد و افزود: دستگاه های مختلفی در استان در این بحث در حال فعالیت هستند ولی متاسفانه چون به صورت جزیره ای عمل می شود راندمان کار پایین می آید.

آژیر با بیان اینکه فقر عامل اصلی آسیب های اجتماعی است، گفت: در استان کردستان ظرفیت های خوبی همچون مرز وجود دارد که می‌تواند مشکل خیلی از افراد را از لحاظ بیکاری حل کند ولی متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به صورت کاربردی از این مسئله بهره برداری صحیح کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در این چند سال توسط جهاددانشگاهی استان کردستان در حال برگزاری است فعالیتی بسیار مهم در کاهش بیکاری به ویژه زنان استان بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سهمیه استان را در بحث مشاغل خانگی افزایش بدهیم کمک زیادی به جامعه و مناطق حاشیه انجام داده ایم چون این مسئله کمک زیادی به استقلال مالی بانوان دارد.

آژیر در پایان با بیان اینکه جهاددانشگاهی ایده های خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی دارد، یادآور شد: ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که می‌توان با هم افزایی صحیح بیشترین بهره وری را از آن داشت.

در ابتدای این نشست اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن تشریح حوزه های این نهاد انقلابی در زمینه پژوهش، فرهنگی، آموزش، اشتغال و کار آفرینی و با بیان اینکه این نهاد آمادگی کامل را برای همکاری با حوزه بانوان و خانواده استانداری استان را دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با تجربه ای که دارد می‌تواند در زمینه آموزش پیش از ازدواج فعالیت های خوبی را انجام بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه عدم آموزش مناسب در خصوص مهارت زندگی باعث اختلاف بین زوجین می شود، بیان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان این آمادگی را دارد که دوره های پیش از ازدواج را با همکاری دستگاه های مربوطه برگزار بکند.

اسدی در ادامه با بیان اینکه جهاددانشگاهی پیکیج کاملی از خدمات کاربردی است، گفت: ظرفیت های جهاددانشگاهی باید دیده شود و از آن به طور کاربردی در استان جهت توسعه استفاده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا