تربیت قرآنی کودکان گره گشای مشکلات آینده جامعه است


تربیت قرآنی کودکان گره گشای مشکلات آینده جامعه است

کرج - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه روند تربیت قرآنی فرزندان در جامعه کمرنگ شده است، گفت: تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه های قرآنی گره گشای مشکلات آینده جامعه اسلامی است.

اسدالله حیدری روز یکشنبه در دیدار با رییس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز افزود: حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان صلاحیت نگهداری از آن ها را ندارند از وظایف دستگاه های متولی در نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: در این بستر کودکانی که تحت مراقبت های دستگاه های متولی مانند بهزیستی هستند باید با تربیت خوب این کودکان زمینه بازگشت آنان به خانواده و اجتماع فراهم کنند.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح علمی ، فراهم کردن زمینه اشتغال و ازدواج تربیت یافتگان در مراکز نگهداری یا خانواده با رویکرد قرآنی و فرهنگی به سالم سازی اجتماعی کمک خواهد کرد.

ارزش های نماز جمعه الگوسازی شود

رییس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت البرز نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارش از ماموریت و رسالت این مرکز گفت: با رهنمود های آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج موسسه مشکات ولایت با موضوع فعالیت های فرهنگی، مذهبی و آموزشی تاسیس شد تا در راستای سیاست ها و راهبردها و منویات مقام معظم رهبری در محورهای مختلف و کارکردهای نماز جمعه بتواند هرچه بهتر و موثرتر نسبت به ایفای نقش در استان البرز بپردازد.

عباس محمدی ظرفیت های بسیار مهم و قابل توجه، برای برنامه ریزی در جهت افزایش توانمندی ها و سطح تحصیلات در حوزه های قرآنی، فرهنگی و مشاوره و مددکاری اجتماعی - خانواده به صورت کاربردی را از مهم ترین اقدامات این مرکز برشمرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مملو از ارزش ها، مفاهیم و نمونه های رفتاری است که شایسته الگوسازی می باشد، افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری «نماز جمعه یک قرارگاه است، قرارگاه ایمان، تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق »، لذا داشتن یک مرکز علمی از ملزومات قرارگاه است و ماندگاری و پویایی آنها منوط به پاسداری و انتقال آنها در قالب چارچوب های علمی، دانشگاهی و پژوهشی روزآمد است.

محمدی گفت: دانشگاهی که بتواند تمام کارکردهای نماز جمعه را پوشش دهد و به تربیت و آموزش جوانان ارزشی و علاقه مند اهتمام ورزیده تا با افزایش مهارت های همه جانبه آنها برای تشکیل خانواده با ارزش های ایرانی- اسلامی، حضور فعال و موثر در اجتماع و گروه های مختلف اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، افزایش مهارت های کسب و کار و کارآفرینی با اصول و معیارهای اسلامی و مشارکت هرچه بیشتر در حوزه های سیاسی با آگاهی و بصیرت بالا آماده سازد.

وی اضافه کرد: لذا در راستای توانمند سازی، تربیت و تقویت بنیان های خانواده، همچنین خدمت رسانی و مشاوره به اقشار مختلف جامعه در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی بالاخص در قشر جوانانی که در شرف تشکیل خانواده و یا دارای خانواده ای نوپا هستند، این مرکز با رشته «مددکاری اجتماعی - خانواده در راستای خوشه شغلی - حوزه شغلی» و با راهبرد فرهنگی و قرآنی قصد دارد در ارایه خدمات به گروه های مخاطب، با الگوی جدیدی بر مبنای سبگ زندگی ایرانی-اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کند.

در این نشست مسایلی همچون همکاری های فی مابین در حوزه آسیب شناسی، توانمندسازی و آموزش نیروهای متخصص مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...