برنامه تداوم تولید گله های مسن مرغ تخمگذار در البرز اجرا می شود


برنامه تداوم تولید گله های مسن مرغ تخمگذار در البرز اجرا می شود

کرج - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: به منظور تعادل قیمت تخم مرغ در بازار، برنامه تداوم تولید گله های مسن مرغ تخمگذار در واحدهای تولیدی این استان اجرا می شود.

مجتبی تقی زاده روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دوره تولید مرغ های تخمگذار به طور استاندارد ۹۰ هفته است ولی این امکان وجود دارد که تا ۱۱۰ هفته نیز تولید داشته باشند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد برنامه تداوم تولید و مهار از رده تولید خارج کردن مرغ های مسن به وزارت جهاد کشاورزی را ارایه کردیم که موافقت با این برنامه به اجرای مرحله سوم واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط مرغداران و همچنین پوشش بیمه ای این واحدها مشروط شده است.

تقی زاده گفت: هم اکنون ۲۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار بالای سن ۹۰ هفتگی در واحدهای تولیدی استان داریم که برای رسیدن قیمت تخم مرغ به تعادل مقرر شد با اجرای شروط لازم تا ۲۰ هفته بیشتر از این مرغ ها تولید بگیرند تا اثر مضاعف بر سرعت برگشت قیمت تخم مرغ را داشته باشیم.

شرکت های تامین کننده نهاده های دامی در توزیع نهاده اخلال ایجاد می کنند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز به تامین نهاده های دامی برای واحدهای مربوطه اشاره کرد و افزود: اکنون البرز در تولید نهاده های مورد نیاز طیور خودکفا است ولی در بارگیری این نهاده ها توسط شرکت های تامین کننده اخلال ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: این شرکت ها بایستی محموله مورد نظر را حداکثر پس از ۱۰ روز از ثبت در سامانه بازارگاه ارسال کنند ولی تا ۲۵ روز پس از آن نیز از ارسال محموله خودداری کرده و نهاده را به تولید کننده نمی رسانند.

هم اکنون چهار میلیون و ۲۲۵ هزار قطعه مرغ تخمگذار در حدود ۶۷ واحد تولیدی در حال تولید هستند.

سال گذشته بالغ بر ۹۲ هزار تن تخم مرغ در استان البرز تولید شد که ۳۰ درصد آن در استان مصرف می شود و حدود ۷۰ درصد آن به سایر استان ها و همچنین بخشی از آن در قالب صادرات به کشور هدف عراق ارسال می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06