عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی نوروز 1400


عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی نوروز 1400

عیدی مددجویان بهزیستی چقدر است و چه زمانی قرار است عیدی مددجویان به حساب آنان واریز شود سوالی است که این روز‌ها بسیار پرسیده می‌شود. در خبر زیر در راهبرد معاصر مبلغ عیدی مددجویان بهزیستی و میلغ عیدی سال 1400 را مورد بررسی قرار دادیم.

عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی نوروز 1400

به گزارش راهبرد معاصر؛ عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی نوروز 1400 معلوم شد. بر این اساس عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی نوروز 1400 اعلام شد. باما همراه باشید با جزئیات واریز عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی. مبلغ عیدی مددجویان بهزیستی مشخص شد. زمان دقیق و رسمی واریز عیدی 1400 مددجویان بهزیستی اعلام شد. به گفته قبادی دانا عیدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی همزمان با مستمری بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شود. در ادامه به بررسی مبلغ عیدی سال 1400 می پردازیم. حدود ۵۰۰ هزار خانوادر مشمول دریافت عیدی بهزیستی هستند که در پایان بهمن ماه عیدی به حساب آن‌ها واریز می‌شود. جرئیات بیشتر از مبلغ و زمان دقیق واریز عیدی مددجویان را مورد بررسی قرار دادیم.

اخیرا هیئت دولت میزان و نحوه پرداخت پاداش پایان سال(عیدی) کارمندان دولت را مشخص کرد. براین اساس دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۹۵- و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران مجازند به کارکنان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام‌وقت اشتغال به کار دارند (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، مبلغ ثابت پانزده میلیون (۱۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۹ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

در همین خصوص با اعلام نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، عیدی ۱.۵ میلیون تومانی کارمندان همراه با حقوق بهمن ماه واریز خواهد شد.

عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی نوروز 1400

گفتنی است، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کارافتاده کلی نیز به مبلغ ثابت پانزده میلیون (۱۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور موعد پرداخت عیدی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را تشریح کرد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا به محض دریافت بودجه مورد نیاز، عیدی مددجویان مستمری بگیر و تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را تا پایان بهمن ماه به صورت الکترونیکی به حساب آن‌ها واریز کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عیدی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت و البته هنوز مبلغ دقیق عیدی واریزی برای هر مددجو مشخص نشده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: عیدی مددجویان سازمان بهزیستی کشور و همچنین بعضی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» به طور مشترک از محل تامین هدفمندی یارانه‌ها و اعتبارات این دو نهاد حمایتی پرداخت خواهد شد.

واریز مستمری بهمن ماه و عیدی به طور همزمان!


قبادی دانا همچنین اضافه کرد: همزمان با واریز مستمری بهمن ماه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، عیدی این افراد هم به حسابشان واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد خانوارهایی که مشمول دریافت عیدی می‌شوند حدود ۵۰۰ هزار خانوار است و در تلاش هستیم تا مبلغ فوق برای مددجویانی هم که مستمری‌شان تنها از محل ستاد هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود واریز شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور: عیدی مددجویان بهزیستی با مستمری بهمن ماه به حسابشان واریز خواهد شد.

واریز عیدی مددجویان بهزیستی با مستمری بهمنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی گفت: مددجویانی که از گذشته مستمری دریافت می‌کردند، افرادی هستند که هم از محل اعتبارات دستگاه مربوطه (بهزیستی و کمیته امداد) و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند.

قبادی دانا افزود: افرادی که از سال ۹۷ به جمع مستمری بگیران این دو نهاد اضافه شدند و تعداد آن‌ها با افرادی که از قبل بودند، برابری می‌کند؛ فقط از محل هدفمندی یارانه‌ها، مستمری دریافت می‌کنند. افرادی که هم از محل اعتبارات دستگاه‌ها و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند، مشمول دریافت عیدی هستند که تعداد آن‌ها حدود ۵۰۰ هزار خانوار است و با مستمری بهمن به حساب آن‌ها واریز خواهد شد و پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به صورت همزمان است. وی گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که مددجویانی که فقط از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند، مشمول دریافت عیدی پایان سال شوند و اعتبار لازم برای این دسته از مددجویان هم فراهم شود و در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد.

چرا عیدی مددجویان بهزیستی واریز نشده است؟

اواخر بهمن ماه بود که خبر عدم تخصیص بودجه برای پرداخت عیدی خانواده های تحت پوشش منتشر شد و موجی از نگرانی را میان این افراد ایجاد کرد؛ مشکلی که انتظار می رفت در روزهای آتی اصلاح و منابع کافی برای این مهم تأمین شود.

در همین رابطه روز یکشنبه یازدهم اسفندماه جتبی احمدلو مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره پرداخت عیدی مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز تمامی مددجویان کمیته امداد عیدی دریافت می‌کنند.

وی گفت: بر همین اساس، مددجویان عادی و تبصره ۱۴ کمیته امداد براساس تصمیمات اتخاذ شده، تا پایان هفته جاری عیدی به حساب سرپرست‌های خانوار واریز می‌شود.

این یعنی هنوز عیدی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد واریز نشده اما امید این است که تا پایان هفته این اتفاق عملیاتی شود.

از سویی نیز هفته پیش و در رابطه با وضعیت مشابه سازمان بهزیستی، احمدرضا شجیعی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در تاریخ هفتم اسفندماه درباره زمان پرداخت عیدی مددجویان سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: مبالغ مربوط به عیدی مددجویان بهزیستی به بانک داده شده و تا شنبه ۱۰ اسفند ماه به حساب مددجویان واریز می‌شود.

با این همه برررسی ها و گلایه های مردمی حکایت از آن دارد که هنوز سازمان بهزیستی در عمل به تعهد خود در قبال خانواده های تحت پوشش موفق نبوده و از قرار معلوم عیدی این خانواده ها هنوز پرداخت نشده است.

پیش از این نیز به این موضوع پرداخت بود و از بی توجهی مسئولان به این مسئله مهم در کوران انتخابات که بازار وعده دادن داغ می شود، اظهار تعجب کرده بود.

به هر صورت علی رغم همه تأخیرها و نگرانی های ایجاد شده، امید این است که در روزهای آتی مسئولان این دو نهاد حمایتی در عمل به تعهدات خود در قبال مردم موفق شوند و عیدی خانواده های تحت پوشش به حسابشان واریز شود.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات میزان افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در سال آینده، گفت: در کمیسیون تلفیق برای افزایش مستمری تحت پوششین بهزیستی و کمیته امداد منابعی را در لایحه بودجه تعیین کرده‌ایم.

وی در تشریح محل تامین منابع برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش در سال آینده، افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده 8 میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی و دارو در نظر گرفته بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق اختلاف قیمت ارز دولتی همین 8 میلیارد دلار با بازار آزاد به عنوان منابع افزایش مستمری افراد تحت پوشش و یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه اختلاف قیمت ارز 4200 تومانی با نرخ ارز آزاد (17 هزار و پانصد تومان)، یکی از منابع درآمد در تبصره 14 است، ادامه داد: 106 هزار میلیارد تومان از محل حذف ارز 4200 تومانی بدست می‌آید که حدود 33 هزار میلیارد تومان از این محل برای تامین دارو تخصیص پیدا می‌کند، 10 هزار میلیارد آن برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مابقی آن برای افزایش یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شده است.

یوسفی با بیان اینکه قرار است این 10 هزار میلیارد تومان به 10 میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود اضافه کرد: براین اساس سالانه به مستمری افراد تحت پوشش یک میلییون تومان افزایش می‌یابد که با تقسیم آن به ماه‌های سال و پرداخت عیدی مستمری این قشر در سال آینده در حدود 77 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس منابع حاصل از حذف رانت ارز 4200 تومانی، میان حدود 77 میلیون نفر و به ویژه اقشار نیازمند توزیع و پرداخت خواهد شد.

نماینده اهواز در مجلس بیان داشت: در بخش میزان افزایش یارانه‌های نقدی نیز تصمیم گرفته شد که یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به میزان بیشتری افزایش یابد و دهک‌های بالاتر به میزان کمتری افزایش یابد.

یوسفی ادامه داد: بر این اساس، یارانه نقدی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که 10 میلیون نفر هستند، 268 هزار تومان تعیین شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: هم‌چنین یارانه دهک‌های بعدی که حدود 25 میلیون نفر می‌باشند 183 هزار تومان تعیین و به حدود 35 میلیون نفر مبلغ 131 هزار تومان و به دهک‌های بالا نیز 91 هزار تومان داده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش