پاتوق محلی با هدف تعامل اهالی بایکدیگر در شهرری احداث شد


پاتوق محلی با هدف تعامل اهالی بایکدیگر در شهرری احداث شد

شهرری - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 تهران - شهرری اعلام کرد: پاتوق محلی با هددف بیشتر تعامل اهالی با یکدیگر در انتهای خیابان صحرایی شمالی شهرری احداث شد.

رضا معلم روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: احداث پاتوق محله در انتهای خیابان صحرایی شمالی به مساحت ۴۰۰ متر مربع که فضای سبز مطلوبی را برای دید و بازدید بیشتر اهالی و تعامل آنان با یکدیگر فراهم آورند.
وی اظهار داشت: احداث پاتوق های محلی یکی از گام های مدیریت شهری در تحقق محله گرایی و ارتقاء سطح سلامت جسم و روح شهروندان است، پاتوق های محلی با مشخصه خودمانی بودن و آرامش، جزئی از کانونهای اجتماعی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از ساماندهی پاتوق های محلی کاهش نقاط بی دفاع شهری و تلاش برای قویتر شدن تعاملات اجتماعی و ارتقاء کیفیت محیط شهری است تا سر زندگی و حس تعلق به محله و امنیت اجتماعی محلات شهرمان تقویت شود.
معلم یادآور شد: فضای سبز این پاتوق با کاشت گونه های رز، نسترن، یوکا، یاس زرد، به ژاپنی، پامپاسگراس، یاس هلندی، توری، زیتون تلخ و با المان نیمکت، سطل زباله، پایه چراغ و ۲۵۰ متر آبرسانی بهره برداری شده و مورد استفاده اهالی این منطقه قرار گرفته است.

وی همچنین به آغاز اجرای طرح پایلوت کاپ در محله ظهیرآباد – کوی اسلام شهرری اشاره کرد و گفت:💭این اقدام در پی ابلاغ دستورالعمل واگذاری مدیریت پسماند به مبادی تولید و طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند) انجام شد.

معلم همچنین از انجام نظر سنجی و اطلاع رسانی در سطح محله کوی اسلام و تکمیل بانک اطلاعاتی واحد های مسکونی و تجاری این محله، و تحویل مخازن مخصوص جمع آوری پسماندهای تر و خشک به تمامی واحد ها خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: این طرح از روز شنبه دوم اسفند ماه با نظارت اداره مدیریت پسماند حوزه خدمات شهری و شهرداری ناحیه یک به اجرا در آمده که در آن طبق برنامه زمانبدی اعلام شده به شهروندان، پسماند های تر و خشک از در منازل تحویل گرفته می شود و مخازن یکهزار و ۱۰۰ لیتری این محله به مرور حذف خواهد شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط