قمی ها اینگونه اولین کمپین خبری اطلاع رسانی کرونا را شکل دادند


قمی ها اینگونه اولین کمپین خبری اطلاع رسانی کرونا را شکل دادند

بانوی خبرنگار قمی فعال در دوران کرونا: باوجود تجربه ناکافی تیم تولید خبر در پوشش اخبار در اوایل شیوع کرونا، تا حد زیادی توانستیم آمار موافق واقع را منتشر و به سمع و نظر مردم برسانیم.

فاطمه‌السادات محمدی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: باتوجه به اینکه اولین مواجه با کرونا در کشور در شهر قم بود، خبرنگاران تجربه چندانی در زمینه پوشش اخبار بحران های اپدیمدیک نداشتند، ازین رو در در گام اول با ایجاد یک قرارگاه خبری متشکل از اکثر خبرنگاران تولیدی شهر قم، امر پوشش اخبار را تسهیل کردیم.

وی افزود: با اجتماع خبرنگاران در این کمپین، تقسیم‌بندی اخبار به شیوه پوششی و تولیدی انجام شد و قرار بر این شد که با حذف نام خبرگزاری‌ها صرفا اخبار به نام شهر قم منتشر شود.

این فعال دانشجویی درخصوص نحوه فعالیت خبرنگاران در بحبوحه شیوع کرونا خاطرنشان کرد: در این بین گروهی فعالیت در مراکز درمانی را برعهده گرفتند و گروه دیگر نیز اخبار دانشگاه علوم پزشکی را منتشر می‌کردند و آیین‌نامه‌های استانداری را پوشش می‌دادند و امر اطلاع‌رسانی سریع به مردم مهیا شد، بطوریکه از اوایل شیوع کرونا تاکنون حدود ۸ هزار خبر با رتبه اول از جهت سرعت و دقت اخبار به شهر قم تعلق گرفت.

وی تصریح کرد: باتوجه به رعب و وحشتی که در این مردم ایجاد شده‌بود، چنین القا می شد که آمار دانشگاه علوم پزشکی از حد واقعی آن کمتر است اما این کاهش نرخ مبتلایان و مرگ‌ومیر به حدی نبود که شبکه‌های خارجی به قصد تخریب کشور سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی می‌کردند.

محمدی ادامه داد: واحد خبرگزاری در اکثر شهرها واحدی مستقل است که نه به ارگان‌های دولتی و نه شبکه‌های خارجی و بی بی سی وابسته است، به همین خاطر با آزادی عمل نسبی که داشتیم برای پیدا کردن آمار واقعی مدام به بهشت معصومه قم مراجعه می‌کردیم و با شمارش قبور اموات این نرخ را موثق‌تر منتشر می‌کردیم.

وی اظهار کرد: با وجود رابط‌هایی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتیم و مقایسه با آماری که ارگان‌های دولتی ارائه می‌دادند، تا حد زیادی می‌توانستیم اذعان کنیم که این تعداد نزدیک به واقع هستند و می‌توان به آن اطمینان کرد.

محمدی درپایان گفت: منبع خبری ما صرفا علوم پزشکی نبود و از روابط گسترده‌ای که داشتیم توانستیم درصد وثوق اخبار خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان