بارش برف در کوهرنگ 90 درصد کاهش یافت


بارش برف در کوهرنگ 90 درصد کاهش یافت

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان در سال آبی جاری در ردیف خشک‌ترین استان‌های کشور جای گرفته است، گفت: بارش برف در ایستگاه شاخص این استان 90 درصد کاهش داشته است.

مهران چراغپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از وقوع بارش اخیر در استان، چهارمحال و بختیاری با کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت در ردیف نخست خشک‌ترین استان کشور جای گرفته بود اما با بارش اخیر ۱۲ درصد از کسری بارش‌ها جبران شد و هم‌اینک کاهش بارندگی در استان به ۲۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ در دوره مشابه میانگین بلندمدت بیش از ۱۰۰ سانتی‌متر بود که این میزان در حال حاضر به ۱۱ سانتی‌متر کاهش یافته است و همین موضوع زنگ خطری برای منابع آب زیرزمینی استان به شمار می‌رود.

چراغپور افزایش دما در سالجاری را از عوامل کاهش بارندگی در استان برشمرد و گفت: دمای هوای استان در بهمن‌ماه امسال سه و نیم درجه سانتی‌گراد گرمتر شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از ورود یک سامانه بارشی به استان از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سامانه از نظر میزان بارش ضعیف است و تنها مناطقی از کوهرنگ، فارسان، اردل و کیار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چراغپور خاطرنشان کرد: پس از آن تا روز شنبه وقوع پدیده خاص هواشناسی در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان