اردوهای راهیان نور کرمانشاه به فضای مجازی منتقل شد


اردوهای راهیان نور کرمانشاه به فضای مجازی منتقل شد

کرمانشاه- ایرنا- آیین افتتاحیه و بهره‌برداری از فضای مجازی برای 350 هزار دانش‌آموز استان کرمانشاه برای حضور در اردوهای راهیان نور روز یکشنبه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه راهیان نور یک بستر ارزشمند فرهنگی و تربیتی بود که بیماری کرونا آن را از ما گرفت، گفت: در اقیانوس ارزشمند راهیان نور فرهنگ ایثار، شهادت، عزت و سربلندی را به دست می‌آوردیم اما امروز شاید آن عطر و بوی سابق را نداشته باشد اما می توانیم در فضای مجازی تشنگی و رغبتی را ایجاد کنیم تا بعد از بیماری با حرارت و شتاب بیشتری شاهد حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور و یادمان ها باشیم.
سردار بهمن ریحانی، بهترین بستر تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش را در اردوهای راهیان نور دانست و گفت: بسیاری از کسانی که برای اولین بار در این اردوها شرکت می‌کردند شاید با دید تفریحی حضور می یافتند اما بعد از حضور با تفکر جدیدی زندگی خود را شروع کرده و آن را ادامه می دادند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته شاهد حوادث، تهدیدها، اتفاقات و چالش‌های زیادی بوده است، گفت: هیچ یک از این چالش ها ما را از تفکرات اعتقادی دور نگه نداشته است و ویروس کرونا هم امروز نباید جوانان ما را از بسترهای ارزشمندی چون راهیان نور و بازدید از یادمان های دفاع مقدس و تفکرات انقلابی دور نگه دارد.
این فرمانده سپاه، ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور دانش آموزان به صورت مجازی در اردوهای راهیان نور را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: تنها ۲ محور راهیان نور در کشور داریم یکی در جنوب و دیگری در غرب کشور است از این جهت باید نگاه ملی به اردوهای راهیان نور مجازی داشته باشیم و محتواهای اثرگذار برای همه دانش‌آموزان کل کشور تولید کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به تنوع اقلیمی آب و هوایی زبانی و جانفشانی های مردم استان در هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز بعد از ۴۲ سال فرزندان این سرزمین با رهنمودهای امام راحل در آن زمان و امروز با هدایت‌های مقام معظم رهبری سخت ترین شرایط ممکن را که دشمنان ایجاد کرده بودند، پشت سرگذاشته و امروز تنها کشوری که در امنیت کامل زندگی می کند، مردم ایران است.
مجید یزدان پناه، بر زنده ماندن فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: بهترین راه نیل به این هدف اردوهای راهیان نور است و استان کرمانشاه در سال های گذشته قطب راهیان نور کشور بوده است اما امروز بااینکه کرونا فرصت حضور در راهیان نور را از ما گرفته است اما این اتفاق امروز به شکل دیگری جلوه پیدا می کند تا فرزندان این سرزمین جانفشانی ها و رشادت های پدران و مادرانشان را در انقلاب فراموش نکنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403