بیشترین گروه سنی درگیر کرونا در خراسان جنوبی 20 تا 60 سال هستند


بیشترین گروه سنی درگیر کرونا در خراسان جنوبی 20 تا 60 سال هستند

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری کرونا، گفت: بیشترین گروه سنی درگیر 20 تا 60 سال بودند که گروه سنی فعال جامعه محسوب می‌شوند و اگر در گروه سنی سالمند اتفاق بیفتد، می‌تواند منجر به افزایش موارد بستری و مرگ شود.

مجید شایسته درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان قاینات تصریح کرد: بیماری کووید ۱۹ از سال گذشته افت و خیزهایی را داشته که منجر به افزایش موارد ابتلا و به دنبال آن بستری‌ها و متاسفانه فوت شمار زیادی از هم‌استانی‌ها شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وی اظهار کرد: از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن امسال روند افزایش نمونه‌گیری را در استان داشتیم و به دنبال آن افزایش موارد مثبت به خصوص در شهرستان قاینات را شاهد بودیم که افزایش موارد نمونه‌گیری در این شهرستان نسبت به بقیه مناطق استان خیلی شاخص است و این افزایش موارد منجر شد که در هفته دوم و سوم، افزایش بیماریابی را داشته باشیم.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عادی‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان قاینات است.

وی ادامه داد: افزایش بیماریابی که در راستای طرح شهید سلیمانی هم بود، باعث شد که در بعضی از نقاط قاین از جمله روستای پهنایی، شهر اسفدن مرکز خدمات جامع سلامت چاهک و دو منطقه شهری در قاین محدوده مرکز جامع شهری روستایی امام علی(ع) قاین و مرکز جامع سلامت شهری روستایی امام خمینی(ره) قاین با توجه به افزایش نمونه‌گیری، تعداد موارد مثبت افزایش پیدا کند که قطعاً در رنگ‌بندی‌ها تأثیر می‌گذارد.


شایسته درخصوص دلایلی که باعث افزایش موارد ابتلا در شهرستان قاینات شده است، گفت: به دنبال مساله عادی‌انگاری و اینکه وقتی رنگ‌بندی آبی (کم خطر) می‌شود، فکر می‌کنیم همه چیز به حالت قبل برگشته، افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش شب‌نشینی‌ها و تجمعات خانوادگی، برگزاری جلسات عزا و عروسی، بازگشایی مدارس، ارتباطات خاصی که شهرستان قاینات با استان خراسان رضوی دارد و اینکه در مسیر جاده ترانزیت است، وجود برخی صنایع از جمله کارخانه سیمان قاین که ارتباطات زیادی با سایر نقاط استان و کشور دارد، باعث افزایش موارد ابتلا در این شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری در هم استانی‌ها جدی گرفته شود تا شاهد افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباشیم و از هدف اصلی که کاهش مرگ و میر است، دور نشویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی