لزوم راه‌اندازی صنایع تبدیلی و باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی در هرمزگان


لزوم راه‌اندازی صنایع تبدیلی و باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی در هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی صنایع تبدیلی و باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی در هر منطقه از مهم‌ترین راهکارهای بهبود وضعیت فروش محصول در بازار خواهد بود.

علی باقرزاده همائی، صبح امروز (۳ اسفندماه) در نشست شورای مدیران اظهار کرد: هرمزگان با توجه به مساحت کشت در سبزی و صیفی، یک استان تولیدکننده سبزی و صیفی در زمستان است. فصل کشت در هرمزگان، زمستان بوده و حجم تولید سبزی و صیفی در این استان ۹ میلیون و ۲۰۰ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تأکید بر لزوم چاره‌اندیشی برای بعد از برداشت محصول، تصریح کرد: باید بعد از برداشت محصولات، ساختاری برای بازار تعریف شده و تولید بر اساس مصرف بازار هدف، صورت بگیرد.

باقرزاده با بیان اینکه کشاورزان بایستی برای برنامه‌ریزی و ساماندهی صنایع تبدیلی پای کار بیایند، ادامه داد: کشاورزان برای بازار بعد از برداشت محصول به دنبال راه‌اندازی تشکل قوی باشند، تشکیل تعاونی‌های قوی در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی صنایع تبدیلی عنوان کرد: راه‌اندازی باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی در هر منطقه از مهم‌ترین راهکارهای بهبود وضعیت فروش محصول در بازار خواهد بود. در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند اما این محصولات با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که ایجاد این باراندازها و بازارچه‌ها و تکمیل زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره به کاهش واسطه‌گری کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: مردم تمایل به مصرف آبزیان جنوب داشته و با توجه به این ظرفیت بالقوه در استان بایستی صنعت آبزی‌پروری جنوب بیش از بیش توسعه یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی