230 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان مرمت شد


230 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان مرمت شد

اصفهان - ایرنا - رییس اداره نگهداری راه های استان اصفهان گفت: 230 کیلومتر از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی این استان امسال با روکش آسفالت گرم مرمت شد.

آرمین حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای حفظ کیفیت روکش آسفالت و همچنین جلوگیری از آسیب بیشتر به برخی از محورها، استفاده از روش‌های جدید آسفالت در استان اصفهان آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای بهبود وضعیت روکش آسفالت راه‌های استان اصفهان ادامه داد: با وجود محدودیت‌های منابع مالی، با اولویت نسبت به ترمیم روکش آسفالت راه‌های استان اقدام خواهد شد.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با بیان ‌اینکه روکش آسفالت محورهای استان به‌صورت دائم پایش و رصد و برای بهبود وضعیت آنها برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: باید از همه امکانات، منابع و روش‌های نو و روکش‌های حفاظتی برای بهبود کیفیت روکش آسفالت محورهای شریانی استان بهره بُرد.

وی از پایان عملیات آسفالت گرم جاده نطنز به طرقرود خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی آسفالت این مسیر به طول ۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در بهمن ماه سال جاری پایان یافت.

حمیدی هدف از اجرای این پروژه را بهینه سازی و ارتقای کیفیت رویه آسفالت، تسهیل عبور و مرور، ارتقا ایمنی کاربران جاده‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردم عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه عبور کریدور شمال و جنوب کشور از اصفهان ضرورت این نگاه ویژه را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: نگهداری راه‌ها، وظیفه اصلی راهداری است و از مجموع حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های استان ۸۰۰ کیلومتر آن خرابی شدید دارد و برای بهسازی و لکه‌گیری راه‌های شریانی آن نزدیک به سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بیشترین خرابی راه‌های استان در محورهای اردستان، نایین، خور و بیابانک و کوهپایه شناسایی شده و سال گذشته برای نوسازی، بهسازی و لکه‌گیری راه‌های شریانی این استان ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به‌عنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟