70 درصد بودجه مصوب هرمزگان تخصیص یافته است


70 درصد بودجه مصوب هرمزگان تخصیص یافته است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: از مجموع 15 هزار و 220 میلیارد ریال بودجه مصوب سالجاری در استان تاکنون 10 هزار و 600 میلیارد ریال معادل 70 درصد تخصیص یافته که این رقم بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته است.

فریدون همتی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: تخصیص این میزان بودجه رقمی بسیار خوب و امیدوار کننده است و موجب نشاط و تحرک در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان شده است.
وی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی هرمزگان در راستای استفاده از ظرفیت تهاتر برای پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح‌های عمرانی و تامین هزینه‌های جاری، عنوان کرد: تاکنون هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال از این محل در استان اقدام شده که در ۸۹۰ میلیارد ریال آن در طرح‌های استانی و ملی پذیرفته شده است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: از مجموع اعتبارات تهاتر پذیرفته شده، ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های استانی است که ۴۱۰ میلیارد ریال آن هزینه‌های عمرانی و ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه‌های جاری و علاوه بر آن ۳۴۰ میلیارد ریال نیز در سطح طرح‌های ملی پذیرفته شده است که همه این ارقام علاوه بر بودجه مصوب می‌باشد.
همتی تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها و نبود ورود درآمدهای نفتی به بودجه کشور، اما با ابزارهای مالی مختلفی که توسط دولت و مجلس در قانون بودجه پیش‌بینی شده و علاوه بر بودجه‌ مصوب، از محل منابع ملی نیز در طول سالجاری به هرمزگان اختصاص داده شده است.

سایت پرورش میگو در بندرلنگه بزودی آغاز می‌شود
استاندار هرمزگان در ادامه به طرح سایت پرورش میگوی مهرگان در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و بیان داشت: این سایت بزرگ بزودی آغاز می‌شود.
همتی ادامه داد: سایت پرورش میگوی مهرگان با وسعت هشت هزار و ۸۰۰ هکتار پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های مختلف و تفاهم با مجموعه سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی توسط این سازمان فعال می‌شود و ۲۰ هزار شغل نیز ایجاد خواهد شد.

شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان به تامین هزینه‌های تیم‌های ورزشی کمک کنند
استاندار هرمزگان همچنین از تصویب کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان به حوزه ورزش حرفه‌ای استان خبر داد و اضافه کرد: تمامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های موظف هستند، طبق دستورالعملی که از سوی معاونت عمرانی استانداری به آن‌ها ابلاغ می‌شود، به تامین هزینه‌های تیم‌های ورزشی استان در لیگ‌های کشوری شامل برتر و دسته های ۱ و ۲ و ۳ در حوزه استحفاظی خود، کمک کنند.
همتی افزود: باید با کمک به تیم‌های ورزشی در مناطق مختلف استان، شرایط شکوفایی استعدادهای ورزشی هرمزگان را فراهم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی