سفر هیات وزارت جهاد کشاورزی ایران به صربستان


سفر هیات وزارت جهاد کشاورزی ایران به صربستان

بلگراد-ایرنا «جواد وفابخش» معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیاتی به صربستان سفر کرده در بدو ورود در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد مورد استقبال «سناد محمودوویچ» قائم مقام وزارت کشاورزی صربستان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، هدف از سفر هیات وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در طی اقامت یک هفته ای خود در صربستان؛ شناسایی ظرفیت ها و امکانات برای توسعه و ارتقای همکاری ها و تعاملات دو کشور در حوزه های کشاورزی، دامپروری، جنگلداری و مدیریت آب اعلام شده است.

همچنین هیات وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران طی اقامت خود در صربستان با مقامات این کشور در حوزه های کشاورزی، دامپروری، جنگلداری و مدیریت آب دیدار و در باره گسترش همکاری های ها به گفت و گو و تبادل نظر می پردازند.

هیات وزارت جهاد کشاورزی کشورمان همچنین در این مدت با نمایندگان موسسه میوه شهر چاچاک، موسسه داروهای گیاهی "یوسیپ پانچیچ" و موسسه تولید نهال و بذر سبزیجات "سوپریور" دیدار دارند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ایران با «برانیسلاو ندیموویچ» معاون نخست وزیر و وزیر کشاورزی، جنگلداری و آبداری صربستان در روز دوشنبه ۴ اسفند ماه ملاقات و با نمایندگان شرکت فراوردهای گوشتی و لبنیاتی تورکوویچ نیز نشست خواهند داشت.

ملاقات با نمایندگان اتحادیه تعاونی های روستایی، بازدید از دانشکده کشاورزی دانشگاه بلگراد و دانشکده کشاورزی دانشگاه شهر نوو ی ساد و بازدید از شرکت صنایع گوشت «سرم شید» از جمله دیگر دیدار و بازدید های هیات وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در سفر یک هفته خود در صربستان است.

هیات ایرانی علاوه بر جواد وفابخش شامل «احمد اصغر زاده» عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور، «محسن سلامی» معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور و «علیمراد سرافرازی» رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت کشاورزی است.

جمهوری اسلامی ایران و صربستان در حوزه های مختلف از جمله در بخش های کشاورزی، صنایع، معادن، ساختمان سازی، انرژی، پتروشیمی، أمور فرهنگی و هنری، ورزش و گردشگری از ظرفیت های خوبی برای افزایش همکاری ها برخوردار هستند و مقامات دو کشور بر علاقمندی جهت گسترش همکارهای دو جانبه تاکید دارند.

ایران و صربستان در حوزه کشاورزی در زمینه بذر همکاری بسیار خوبی دارند و پارلمان این کشور با تصویب موافقت‌نامه همکاری‌های جمهوری صربستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی به ظرفیت های این همکاری واقف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس