اعمال محدودیت ها، ترافیک جاده های کشور را 20 درصد کاهش داد


اعمال محدودیت ها، ترافیک جاده های کشور را 20 درصد کاهش داد

کرمان - ایرنا - فرمانده پلیس راه راهور ناجا گفت: میزان ترافیک جاده های کشور با اعمال محدودیت های ترافیکی به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا بین 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ هادی امیدوار روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه در کرمان افزود: راهنمایی و رانندگی ناجا به عنوان متولی اجرای مقررات کشور در حوزه های امنیت ترافیکی و تسهیل ترافیک وظیفه قانونی دارد و در این رابطه در چهار حوزه مدیریت ایمنی ترافیکی، تسهیل در تردد، کاهش تصادفات و ارایه خدمات تخصصی پلیس راه انجام ماموریت می کند.
وی با اشاره به این مطلب که سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند و ۴۰۰ هزار نفر نیز مجروح می شوند، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی از اولویت های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به شمار می رود و پلیس راه نیز در این راستا با بهره گیری از بالغ بر ۲ هزار سامانه در راستای ارتقای امنیت ترافیکی اقدام می کند.
فرمانده پلیس راه راهور ناجا اظهار داشت: در سال ۹۹ بخش زیادی از مأموریت پلیس راه به سمت محدودیت‌های کرونایی حرکت کرد و در حال حاضر محدودیت‌های ترافیکی به‌صورت منطقه‌ای در حال اجراست و پلیس در تمام این محدودیت‌ها نقش اساسی دارد.
سرهنگ امیدوار با اشاره به کاهش آمار جان باختگان حوادث رانندگی در کشور ادامه داد: عامل انسانی، ایمنی معابر و ایمنی خودرو در تلفات جاده‌ای نقش دارند و در این رابطه باید تاکید کرد که حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد حوادث رانندگی به علت خطای انسانی رخ می دهد.
وی با اشاره به انجام ۱.۵ میلیون تردد بین استانی در سطح کشور به صورت میانگین گفت: در حال حاضر فراوانی حوادث در کشور کاهش یافته اما شدت حوادث به دلیل سرعت های غیرمجاز و وجود کاربران آسیب پذیر (عابران پیاده و موتورسیکلت سواران) بالاست و باید توجه داشت که حوادث رانندگی بدون همراهی مردم کاهش نمی یابد.
فرمانده پلیس راه راهرور ناجا تصریح کرد: پلیس راه برخورد قاطع و جدی با ۶ تخلف حادثه ساز سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف و تجاوز به چپ، نقص فنی خودرو، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه را در دستور کار دارد.
سرهنگ امیدوار با اشاره به اینکه استان کرمان در تعداد پاسگاه های پلیس راه رتبه سوم کشوری را دارد، بیان کرد: بازسازی پاسگاه های پلیس راه بر اساس یک برنامه جامع در دستور کار است و در این رابطه ۵۰ پاسگاه در فاز اول باسازی شده و از این تعداد، ۲ پاسگاه در استان کرمان است.
وی با اشاره به جایگاه کرمان در حوزه صادرات، عنوان کرد: این استان به دلیل جایگاه خود در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، صادرات مواد معدنی و وجود ظرفیت های گردشگری از شاهراه های اصلی کشور به شمار می رود و وجود مرقد مطهر سردار سلیمانی در کرمان موجب می شود این استان پس از پایان شیوع بیماری کرونا به مقصد راهیان نور کشور تبدیل شود و از این رو باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت