دستگیری حفاران غیرمجاز اشیای تاریخی در قم


دستگیری حفاران غیرمجاز اشیای تاریخی در قم

قم - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قم از دستگیری افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای دیزار از توابع بخش جعفرآباد در استان قم را داشتند در هنگام حفاری خبر داد.

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، سرهنگ فرامز بازگیر افزود: پیرو گزارش تلفنی عوامل پاسگاه انتظامی طغرود بخش جعفرآباد مبنی بر حفاری غیرمجاز، چهار حفار در روستای دیزار در استان قم دستگیر شدند.

وی افزود: یروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جریان این عملیات، تعدادی از ادوات حفاری شامل یک دستگاه فلزیاب، بیل، کنگ و یک اسحله دولول شکاری (دارای مجوز) کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قم خاطرنشان کرد: این چهار حفار توسط عوامل انتظامی دستگیر و به همراه وسایل کشف شده برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده قضایی به پاسگاه انتظامی طغرود ارجاع داده شدند.

وی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ آثار تاریخی استان، گزارش هر گونه اقدام مشکوک و مشاهده جرایم علیه میراث‌فرهنگی را با شماره‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن ۱۱۰ ناجا تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!